شناسهٔ خبر: 28862273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

632 زائر پاکستانی در میرجاوه اسکان داده شدند

زاهدان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 632 زائر پاکستانی اربعین حسینی در قالب 141 خانوار از 21 مهر تاکنون توسط نیروهای هلال احمر این استان در میرجاوه اسکان اضطراری داده شدند.

صاحب‌خبر -

رسول راشکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با اربعین حسینی که شاهد ورود خیل عظیمی از زائران پاکستانی به سیستان و بلوچستان هستیم جمعیت هلال احمر در پایانه مرزی میرجاوه اقدام به راه اندازی پایگاه موقت امداد و نجات کرد.
وی افزود: 829 نفر زائر پاکستانی حادثه دیده در این مدت امداد رسانی و به 198 نفر خدمات سرپایی درمانی ارائه شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان توزیع 502 تخته پتو، 90 تخته موکت و برپایی 45 چادر را از جمله اقلام توزیع شده بین زائران پاکستانی عنوان کرد.
راشکی تصریح کرد: 91 نیروی نجاتگر و کارکنان جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به طور شبانه روزی آماده ارائه خدمات به زائران پاکستانی اربعین حسینی هستند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر با کشور پاکستان و 300 کیلومتر با کشور افغانستان مرز زمینی دارد.
7316**3213

نظر شما