شناسهٔ خبر: 28848578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان:

118 زائر پاکستانی خدمات سرپایی در مرز میرجاوه دریافت کردند

زاهدان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 118 زائر مصدوم پاکستانی اربعین حسینی از 21 مهر تاکنون توسط نیروهای هلال احمر این استان خدمات سرپایی درمانی دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

رسول راشکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با اربعین حسینی که شاهد ورود خیل عظیمی از زائران پاکستانی به سیستان و بلوچستان هستیم جمعیت هلال احمر در پایانه مرزی میرجاوه اقدام به راه اندازی پایگاه موقت امداد و نجات کرد.
وی افزود: در این راستا نیروهای امدادی با برخورداری از آمبولانس، خودروهای امدادی و تجهیزاتی نظیر چادر برای اسکان، پتو، موکت و غیره درحال خدمات رسانی به زائران کشور دوست و همسایه پاکستان هستند.
به گفته دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان 6 هزار و 500 زائر پاکستانی با 103 دستگاه اتوبوس در 2 روز گذشته وارد زاهدان شدند.
رضا بختیاری افزود: پنج هزار نفر از این افراد در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان و هزار نفر در میرجاوه اسکان داده شدند.
وی بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده تمام تمهیدات لازم برای پذیرایی مطلوب از زوار پاکستانی پیش بینی شده است به طوری که مردم سیستان و بلوچستان آماده پذیرایی از 70 هزار زائر کشور دوست و همسایه هستند.
دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان ادامه داد: این ستاد در زمینه ارائه پنج خدمت حمل و نقل، فرهنگی، اسکان، اطعام و بهداشت و درمان به زائران پاکستانی اربعین فعالیت می کند.
وی با بیان اینکه فعالیت این ستاد برای خدمات رسانی از 21 مهر آغاز شده و تا هفت آبانماه ادامه دارد اظهار داشت: امسال علاوه بر میرجاوه سه مکان در زاهدان برای پذیرایی و ارائه خدمات به زائران پاکستانی پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر با کشور پاکستان و 300 کیلومتر با کشور افغانستان مرز زمینی دارد.
7316**3213

نظر شما