شناسهٔ خبر: 28855632 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

زيرساخت هاي بازارچه مرزي پرويزخان توسعه مي يايد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - قصرشيرين - ايرنا - استاندار کرمانشاه از بهبود و توسعه زيرساخت هاي بازارچه مرزي پرويزخان در قصرشيرين با هدف تسهيل در تردد کاميون هاي حامل کالاهاي صادراتي و افزايش صادرات از اين معبر رسمي خبر داد.

هوشنگ بازوند روز جمعه در حاشيه بازديد از بازارچه مرزي پرويزخان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مسايل و مشکلات موجود در پايانه هاي مرزي از جمله مرز رسمي و بين المللي پرويزخان در کارگروه ويژه مرز مطرح و براي حل آن تصميم گيري مي شود.
وي با بيان اينکه سازمان پايانه ها و گمرک قرار بود نسبت به آسفالت بازارچه پرويزخان اقدام کنند که تاکنون در اين زمينه اقدام اساسي صورت نگرفته است ، گفت: آسفالت اين مسير يکي از طرح هاي مهم و زيربنايي است و مسئولان دستگاه هاي اجرايي ذيربط بايد نسبت به عملياتي کردن اين طرح اهتمام بيشتري داشته باشند.
نماينده عالي دولت در استان کرمانشاه ، بر لزوم نصب درب ريلي حل فاصل مرز ايران و عراق در محل بازارچه رسمي و بين المللي پرويرخان قصرشيرين به منظور تسهيل در تردد کاميون هاي حامل کالاهاي صادراتي تاکيد کرد و اظهارداشت: اين طرح نيز بايد در آينده نزديک عملياتي شود.
بازوند ، با اشاره به آغاز راهپيمايي اربعين حسيني از مرزهاي ايلام و جنوب کشور ، اضافه کرد که با توجه به سرريز شدن کاميون هاي حامل کالاهاي صادراتي به مرزهاي سومار ، پرويزخان و خسروي در استان کرمانشاه ، مسئولان بايد تدابير لازم را براي تسهيل در تردد کاميون هاي صادراتي به کار گيرند.
وي با اشاره به تردد روزانه 2 هزار کاميون حامل کالاهاي صادراتي از بازارچه رسمي و بين المللي پرويرخان بيان کرد: نظارت و کنترل اين تعداد کاميون هاي صادراتي کاري سخت و طاقت فرساست و نيروهاي هنگ مرزي در اين زمينه تلاش شبانه روزي دارند.
استاندار کرمانشاه پيش از ورود به قصرشيرين، از واحدهاي مسکن مهر شهيد شيروي سرپل ذهاب بازديد کرد و از نزديک در جريان روند ساخت و سازها و بازسازي مناطق زلزله زده غرب کرمانشاه قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ايرنا ، بازوند همچنين پس از بازديد از مناطق مختلف شهر سرپل ذهاب ، در نشست با زلزله زدگان سرپل ذهاب در محل فرمانداري از نزديک در جريان مسايل و مشکلات آنان قرار گرفت و براي تسهيل در روند ساخت و سازها ، دستوراتي صادر کرد.
شهرستان مرزي قصرشيرين با بيش از 27 هزار تن جمعيت در غرب کرمانشاه ، با عراق 186 کيلومتر مرز دارد که در امتداد اين مرز ، 2 معبر رسمي پرويزخان و خسروي قرار دارد که مبادلات اقتصادي ، تجاري و صادرات کالا به اقليم کردستان و حکومت مرکزي عراق از اين 2 مرز انجام مي شود.
بيش از 54 درصد صادرات کالاهاي غيرنفتي کشورمان به عراق از طريق مرز رسمي پرويزخان قصرشيرين انجام مي شود.
7079/8066
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما