شناسهٔ خبر: 28846670 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار نماینده سازمان ملل درباره خطر بروز مناقشه ویرانگر در غزه

نیکولای ملادن اف، فرستاده سازمان ملل در امور خاورنزدیک نسبت به خطر بروز مناقشه ویرانگر جدیدی در غزه هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکولای ملادن اف (Nickolay Mladenov)فرستاده سازمان ملل در امور خاورنزدیک، نسبت به خطر بروز مناقشه ویرانگر جدیدی در غزه هشدار داد.

این مقام بلغاری تبار سازمان ملل ضمن اشاره به اینکه اقتصاد نوار غزه در وضعیت سقوط آزاد قرار دارد، هشدار داد این منطقه در حال انفجار از درون است.

نیکولای ملادن اف که از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه شورای امنیت سخن می گفت، افزود: ‹‹وضعیت فراتر از هشدار صرف است. همه شاخص های کلیدی اعم از انسانی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی رو به وخامت است. ما در آستانه مناقشه ویرانگر دیگری هستیم، مناقشه ای که هیچ کس خواهان بروز آن نیست ولی فقط با لفاظی هم نمی توان مانع از وقوع آن شد. اگر همه طرف ها دست به اقدامات شفافی برای کاهش تنش نزنند، تبعات مناقشه هولناک خواهد بود››.

در ادامه جلسه شورای امنیت، به دعوت نماینده بولیوی، مدیر یک سازمان غیر دولتی در سرزمین های اشغالی، خطاب به حضار گفت: ‹‹نواز غزه که محل زندگی دو میلیون نفر است، به یک زندان سر باز تبدیل شده است››.

اسراییل به شدت از حضور و سخنرانی این فرد انتقاد کرد. دنی دنون (Danny Danon)، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، پس از شنیدن این سخنان از خشم شورای امنیت را به سیرک تشبیه کرد.

دنون همچنین به انتقاد از نماینده بولیوی پرداخت و سپس مردم فلسطین و شخص محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به نفرت پراکنی علیه اسراییل متهم کرد.

نماینده اسراییل اعتراف کرد تنش در غزه رو به افزایش است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما