شناسهٔ خبر: 28835940 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پیکر محیط بان فقید پارک ملی گلستان در گنبد تشییع شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم تشییع پیکر این محیط بان که امروز پنجشنبه از مقابل بیمارستان طالقانی گنبد تا چهار راه امامزاده این شهر انجام گرفت، علاوه بر

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم تشییع پیکر این محیط بان که امروز پنجشنبه از مقابل بیمارستان طالقانی گنبد تا چهار راه امامزاده این شهر انجام گرفت، علاوه بر فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، استاندار و جمعی از مدیران گلستان، نماینده مجلس و اقشار مختلف مردم منطقه حضور داشتند.
پیکر محیط بان باشقره پس تشییع در شهر گنبد به زادگاهش روستای کوچک خرطوم از توابع بخش مرکزی این شهرستان منتقل شد تا پس از اقامه نماز میت در آرامستان روستا دفن شود.
به گزارش ایرنا پارک ملی گلستان قدیمی‌ ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم‌ نظیر برای حیات ‌وحش است که 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه ‌های پستانداران ایران را در حدود 900 کیلومتر مربع گستره خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره ‌گاه زیست ‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده ‌است.
بیشتر گستره پارک در استان گلستان، حدود 34 درصد آن در استان خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در استان سمنان قرار دارد اما مدیریت متمرکز آن با اداره محیط زیست گلستان است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
/3039/2729
انتهای پیام

نظر شما