شناسهٔ خبر: 28828273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشف بیش از ۲.۵ تن انواع فرآورده دامی غیرمجاز و ناسالم در کرمانشاه

سرپرست شبکه دامپزشکی کرمانشاه گفت: بیش از ۲.۵ تن انواع فرآورده دامی غیرمجاز و ناسالم از اول مهرماه تاکنون در این شهرستان کشف و معدوم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ صیاد غلامی سرپرست شبکه دامپزشکی کرمانشاه گفت : ۲.۵ تن گوشت و فرآورده ناسالم در جریان گشت اکیپ‌های سلامت شهرستان شامل دامپزشکی، بهداشت، اجرائیات شهرداری و اصناف کشف و ضبط شده است .

وی گفت : هرگونه عرضه گوشت ناسالم و خارج از چرخه کشتار مشمول برخورد‌های سخت دامپزشکی و تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.

وی یادآوری کرد: گوشت‌هایی که خارج از شبکه بهداشتی و مجاز کشتارگاه عرضه می‌شود ممکن است بهای پایین تری داشته باشد، اما تهدید جدی برای سلامت مردم محسوب می‌شود، زیرا دامپزشکی امکان هیچ گونه نظارت بهداشتی و شرعی بر این گوشت‌ها را ندارد.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خرید و مصرف گوشت کشتار غیرمجاز است.

غلامی گفت: مردم باید توجه کنند گوشت قرمز حتما مهر دامپزشکی داشته باشد و گوشت مرغ نیز در بسته بندی با تاریخ مصرف مشخص عرضه شود.

وی مقابله با بیماری‌های استراتژیک دامی و نظارت بر بهداشت عمومی را از وظایف اصلی دامپزشکی برشمرد و عنوان کرد: در بخش نظارت بر بهداشت عمومی که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است هیچ گونه مماشاتی نداریم و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهیم کرد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در ادامه سخنان خود به کشف، ضبط و امحاء ۶۰۰ کیلوگرم انواع فراورده خام دامی غیرمجاز در یک منزل مسکونی در شهر کرمانشاه در چند روز گذشته اشاره کرد وی گفت: مجوز ورود به این منزل مسکونی را از دستگاه قضایی اخذ کردیم و پس از ورود به این منزل، علاوه بر گوشت و فرآورده‌های خام دامی غیرمجاز، مقادیری ابزار سلاخی و کشتار نیز کش و ضبط شد.

غلامی با بیان اینکه فرد خاطی از افراد پرونده دار در زمینه کشتار غیرمجاز دام است، افزود: پرونده این فرد به مراجع قضایی ارسال شد.

 

 

انتهای پیام/د

یکی از راه‌های ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خرید و مصرف گوشت کشتار غیرمجاز است

 

برچسب‌ها:

نظر شما