شناسهٔ خبر: 28824540 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دامپزشکي 2.5 تن گوشت و فرآورده ناسالم را معدوم کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - کرمانشاه - ايرنا - سرپرست شبکه دامپزشکي کرمانشاه گفت: بيش از 2.5 تن انواع فرآورده دامي غيرمجاز و ناسالم از اول مهرماه تاکنون در اين شهرستان کشف و معدوم شد.

دکتر صياد غلامي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين ميزان گوشت و فرآورده ناسالم در جريان گشت اکيپ هاي سلامت شهرستان شامل دامپزشکي، بهداشت، اجرائيات شهرداري و اصناف کشف و ضبط شد.
وي تصريح کرد که هرگونه عرضه گوشت ناسالم و خارج از چرخه کشتار مشمول برخوردهاي سخت دامپزشکي و تشکيل پرونده قضايي خواهد شد.
وي يادآوري کرد: گوشت هايي که خارج از شبکه بهداشتي و مجاز کشتارگاه عرضه مي شود ممکن است بهاي پايين تري داشته باشد اما تهديد جدي براي سلامت مردم ‌محسوب مي شود زيرا دامپزشکي امکان هيچ گونه نظارت بهداشتي و شرعي بر اين گوشت ها را ندارد.
وي تصريح کرد: يکي از راه هاي ابتلا به بيماري تب خونريزي دهنده کريمه کنگو خريد و مصرف گوشت کشتار غيرمجاز است‌.
او گفت: مردم بايد توجه کنند گوشت قرمز حتما مهر دامپزشکي داشته باشد و گوشت مرغ نيز در بسته بندي با تاريخ مصرف مشخص عرضه شود.
وي مقابله با بيماري هاي استراتژيک دامي و نظارت بر بهداشت عمومي را از وظايف اصلي دامپزشکي برشمرد و عنوان کرد: در بخش نظارت بر بهداشت عمومي که به صورت مستقيم با سلامت مردم در ارتباط است هيچ گونه مماشاتي نداريم و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهيم کرد.
سرپرست شبکه دامپزشکي شهرستان کرمانشاه در ادامه سخنان خود به کشف، ضبط و امحاء 600 کيلوگرم انواع فراورده خام دامي غيرمجاز در يک منزل مسکوني در شهر کرمانشاه در چند روز گذشته اشاره کرد وي گفت: مجوز ورود به اين منزل مسکوني را از دستگاه قضايي اخذ کرديم و پس از ورود به اين منزل، علاوه بر گوشت و فرآورده هاي خام دامي غيرمجاز، مقاديري ابزار سلاخي و کشتار نيز کش و ضبط شد.
غلامي با بيان اينکه فرد خاطي از افراد پرونده دار در زمينه کشتار غيرمجاز دام است، افزود: پرونده اين فرد به مراجع قضايي ارسال شد.
وي با بيان اينکه دامپزشکي نيز در تمام ساعات شبانه روز تلاش مي کند امنيت غذايي را براي مردم تامين کند، تصريح کرد: شهروندان هم مي توانند هرگونه انتقاد، پيشنهاد و شکايت را با تلفن 1512 و يا سامانه پيامکي 100010001512 با دامپزشکي در ميان بگذارند.
در استان کرمانشاه چهار ميليون و 650 واحد دامي و بيش از يک هزار و 333 واحد دامپروري صنعتي شامل 700واحد مرغداري گوشتي صنعتي، 176 واحد گاوداري شيري، 181 واحد پرواربندي گوساله و 219 واحد پرواربندي بره فعال است.
در اين استان همچنين 24 واحد مرغداري تخمگذار، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتي، 9 واحد مرغ مادر گوشتي، چهار واحد جوجه کشي،2 واحد مرکز پرندگان زينتي، پنج واحد پرورش شتر مرغ و بيش از 309هزار کلني زنبور عسل و ساير واحدهاي بخش روستايي و عشايري وجود دارد.
در استان کرمانشاه سالانه بيش از 451 هزار تن انواع محصولات دامي شامل 336 هزار تن شير خام، 36 هزار و 300 تن گوشت قرمز، 63 هزار و 800 تن گوشت طيور، 11 هزار و 100 تن تخم مرغ و چهار هزار و 83 تن عسل توليد مي شود.
3033/8066
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما