شناسهٔ خبر: 28823432 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

همدان؛ آماده پذیرایی از زائران اربعین

صاحب‌خبر -

لیلا مهتدی| همدان- خبرنگار:

 ایستگاه‌های صلواتی از اول آبان تا 4 روز بعد از اربعین در استان همدان به زائران خدمات‌رسانی خواهند کرد.
قائم مقام ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان با اعلام این خبر، گفت: سال گذشته حدود یک ‌میلیون و 600 هزار نفر از استان تردد کردند که 700 هزار نفر از آن‌ها از ایستگاه‌های صلواتی خدمات دریافت کردند.
«علی بقایی» ادامه داد: همدان محل تردد زائران 14 استان است که از 4 ورودی وارد استان می‌شوند و 190 کیلومتر آزاد راه کربلا از استان همدان عبور می‌کند.

وی افزود: تمام تلاش‌ها ما بر این است تا بتوانیم زائرسراهای دائمی را در استان ایجاد کنیم زیرا همدان در مسیر دائمی کربلا قرار دارد. زائرسراهای دائمی در ایام اربعین می‌توانند به زائران و در روزهای عادی سال به مسافران خدمات ارائه دهند.قائم مقام ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان با اشاره به این‌که در ایستگاه‌های صلواتی خدماتی چون سرو غذاهای گرم و سرد، مکان استراحت، اقامه نماز جماعت و سایر فعالیت‌های فرهنگی صورت می‌گیرد، بیان کرد: شعار محوری ما «با اربعین تا ظهور» است و شعار سال نیز «همه خادمیم» در نظر گرفته شده است.

وی گفت: علاوه بر بهره‌گیری از فضای مجازی، تلگرام و اینستاگرام، سامانه 3138 به عنوان «امداد زائر» به زائران خدمات ارائه می‌دهد و شهروندان می‌توانند با این شماره از سراسر کشور با ستاد ارتباط برقرار و اطلاعات لازم درباره خدمات ما را دریافت کنند. مبتکر راه‌اندازی این سامانه همدان بود و امسال به غیر از استان همدان این سامانه در 4 استان ایلام، کرمانشاه، لرستان و مازندران فعال است.

بقایی با بیان این که 70 درصد ایستگاه‌های صلواتی امکان شب‌مانی دارند، افزود: در مکان‌هایی که این امکان برای آن‌ها فراهم نیست با هماهنگی‌های لازم زائران به حسینیه‌ها، مساجد و ورزشگاه‌ها هدایت می‌شوند. همدان ظرفیت پذیرش 100 هزار زائر را برای شب‌مانی دارد.

نظر شما