شناسهٔ خبر: 28822601 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون راهبردي قوه قضاييه: برخورد قاطع دستگاه قضا با مفاسد اقتصادي ادامه دارد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- معاون راهبردي قوه قضاييه: برخورد قاطع دستگاه قضا با مفاسد اقتصادي ادامه دارد و ما از سرمايه گذاري سالم حمايت مي کنيم.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمدباقر ذوالقدر در همايش سراسري معاونين برنامه ريزي دادگستري هاي سراسر کشور با بيان اين که امروز ديگر وفاق و اجماع جهاني براي تحريم عليه ايران وجود ندارد، افزود: آمريکا به علت نفوذ سياسي خودش را از برجام خارج کرده و بعد تحريم ثانويه را برقرار کرده است يعني اگر کسي با ايران مراوده بانکي داشته باشد آن کشور را تحريم مي کند.
وي گفت: ما هم ضعف ها در فضاي اقتصادي کشور داريم که نياز به جراحي دارد و بايد در اين حوزه کار کنيم.
ذوالقدر تصريح کرد: حالا تحريم ها بايد براي ما فرصت جبران ضعف ها باشد و اقتصاد مقاومتي به فرموده رهبري تنها راه چاره در فضاي موجود است تا مشکلات اساسي کشور در حوزه اقتصادي حل شود.
معاون راهبردي قوه قضاييه تصريح کرد: در حوزه توليد داخلي مشکلاتي داريم و تا زماني که نفت استخراج و صادر شود و اتکاي به نفت از بين نرود، مشکلات ادامه خواهد داشت و بايد اقتصاد را از چنگال وابستگي به نفت از بين ببريم.
وي ادامه داد: تحريم ها بهترين فرصت براي تحکيم اراده ها براي حل مشکلات اقتصادي کشور است.
ذوالقدر گفت: با وجود اين که تحريم ها هنوز بر اساس آنچه دشمن وعده داده عملي نشده است اما ما در جريانات اخير با مشکلات ارزي مواجه شديم که جنگ رواني است.
وي افزود: ما دچار رکود تورمي شديم و تصور دولت اين بود که با برجام رکود برطرف مي شود، هرچند ايده کنترل تورم ايده درستي بود اما بايد با روش هاي ديگري اعمال مي شد.
دولت يازدهم در ابتداي خدمت، تورم دو رقمي دولت قبل را تقريبا يک رقمي کرد اما به چه قيمت، به قيمت رکود بازار کسب و کار و رونق توليد که البته تصورشان اين بود با برجام و جذب سرمايه گذاري خارجي تورم و رکود حذف مي شود که تحقق نيافت.
اين مقام قضايي تصريح کرد: دولت همه چيز را به برجام ارتباط داد و اعلام کرد با برجام همه مشکلات حل مي شود و شرکت ها مي ايند و پيشرفت مي کنيم اما محقق نشد چون طرف ما با حسن نيت وارد نشد و آمريکا در زمان اوباما و ترامپ در عمل خارج از اين چارچوب حرکت کرد.
وي افزود: امروز با تدبير رهبر انقلاب ما هم اتاق جنگ تشکيل داده ايم که با هماهنگي سران سه قوه براي مشکلات اساسي کشور تدبير و برنامه ريزي مي شود.
ذوالقدر گفت: قوه قضائيه هم غير از عضويت در اين اتاق و نقشي که در کنار دولت دارد ،وظيفه ذاتي براي حمايت از سرمايه گذاري دارد.
اين مقام قضايي افزود: در بحث ارز تخلفات و جرايمي واقع شده بود چه از سوي برخي فعالان اقتصادي و چه برخي مسئولان ؛ قوه قضائيه بايد ورود قاطع مي کرد که از محضر رهبري استجازه درخواست شد که منجر شد به مصوبه اي براي رسيدگي به پرونده هاي مفاسد اقتصادي که در دادگاه هاي ويژه انجام شود تا با سرعت و قاطعيت بيشتر در يک مرحله تصميم گيري کنند به غير از احکام سلب حيات.
وي گفت: اين دادگاه ها در تهران و استان‌ها شکل گرفته و به سرعت در حال پيگيري است که آثار خوبي هم داشته است.
ذوالقدر گفت : بر اساس اين استجازه اطلاع رساني درباره اين پرونده ها انجام شد که پس از صدور احکام اعدام برخي مفسدان آثار ان را در بازار و اقتصاد کشور ديديم.
ذوالقدر افزود: براي حدود 100 نفر پرونده تشکيل و رسيدگي شد که براي برخي حکم صادر شده است و برخي پرونده ها در جريان رسيدگي قرار دارد.
 
هرگز با دشمن مذاکره نمي کنيم
معاون راهبردي قوه قضائيه گفت: هرگز با دشمن مذاکره نمي کنيم و تنها راه مقابله با دشمن تسليم نشدن در مقابل هجمه ها و تحريم اقتصادي است.
محمدباقر ذوالقدر در همايش سراسري معاونان برنامه ريزي دادگستري هاي سراسر کشور افزود: در حال حاضر کشور ما درگير جنگ همه جانبه منهاي بعد نظامي است با تمرکز بر محور اقتصادي.
وي گفت: دشمن با فشار بر ساختار اقتصادي کشور از طريق تحريم جنگ همه جانبه اي را آغاز کرده که به نظر مي رسد به اوج خودش رسيده است.
ذوالقدر ادامه داد: دشمن مي خواهد ايران را تسليم خواست خود کند و خيلي روشن از ميز مذاکره صحبت مي کند و براي اجبار ايران به قرار گرفتن پاي ميز مذاکره دست به تحريم زده است.
اين مقام قضايي ادامه داد: 40 سال پيش که همه دنيا عليه ايران در يک جنگ نظامي شرکت کردند ، نتوانستند کشور ما را از پاي دربياورند و با توجه به تجربه تلخ دشمن در جنگ ايران، عراق، افغانستان وساير جنگ هاي کلاسيک منطقه ؛ اين بار هم با شکست مواجه مي شود.
ذوالقدر تصريح کرد: دشمن حدود 18 سال است در افغانستان و با شعار تحول و توسعه اقتصادي مستقر شده اما امروز مقاومت مردم افغانستان دشمن را با شکست مواجه کرده و هزاران ميليارد دلار هزينه روي دست آمريکا مانده است.
وي گفت: زماني بوش مي گفت ما عراق بعد از صدام را آباد و دو برج آزادي و دموکراسي را ايجاد مي کنيم که سايه روي ايران بيندازد و نطام اين کشور را تهديد کند اما به جايي نرسيد و پس از آن‌ رئيس جمهور جديد آمريکا گفت ما 7 تريليون دلار در عراق هزينه کرديم و به جايي نرسيديم.
معاون راهبردي قوه قضاييه افزود: امريکا با چنين تجربه هايي از مقابله با ايران مواجه است و ترامپ اخيرا گفته اگر من 12 دقيقه ديرتر مي آمدم بر سر کار ، ايران خاورميانه را گرفته بود و خوشبختانه امروز ايران اسلامي چنين جايگاهي در منطقه دارد.
وي ادامه داد: ما محصور مرزهايمان نيستيم و احتمال جنگ نظامي با ايران از سوي کشورهاي ابرقدرت در حد صفر است چون هرگز به موفقيت منجر نخواهد شد و به هيچ وجه موضع دشمن در مقابل ما جنگ نظامي نيست.
ذوالقدر با اشاره به قدرت نظامي ايران افزود: توان موشکي ما از حيث برد و قدرت با هيچ کشوري قابل مقايسه نيست، همان موشک‌هايي که در بوکمال به مواضع تروريست ها اصابت کرد و همچنان مورد توجه دشمن است.
اين مقام قضايي تصريح کرد: آمريکايي ها از حضور ما در سوريه و لبنان نگران هستند و خودشان بارها اعلام کرده اند اگر دست به تحرکي بزنند هزاران موشک به سوي آنها شليک خواهد شد، پس دنبال جنگ نظامي نيستند.
ذوالقدر گفت: جنگ دشمن، جنگ اقتصادي است و قدرت ما در منطقه و جهانيان است که 40 سال با قدرتهاي جهان مقابله کرديم و تسليم نشديم و خيلي از کشورها امروز منتظرند ببينند ايران باز هم پاي ميز مذاکره با آمريکا مي نشيند يا نه، مذاکره در برجام يعني تحقير آمريکا و آنها ديگر نمي خواهند تحقير شوند بلکه به دنبال مذاکره براي تحقير ملت ايران هستند.
وي افزود: فشار رواني دشمن و جنگ سياسي گسترده از سوي دشمن براي محدود کردن ملت ايران مورد توجه آنهاست تا به تصور خودشان ملت ايران از داخل دچار مشکل و تسليم دشمن شود.
ذوالقدر گفت: دشمن امروز ظالمانه ترين تحريم تاريخ را عليه ايران شروع کرده است اما آمريکا بي ترديد در اين حرکت موفق نخواهد شد چرا که اين جنگ، جنگ اراده هاست و به ياري خدا و همت ملت ايران ما پيروز خواهيم شد چون تحريم ها براي ما اتفاق تازه اي نيست و در اين 40 سال مکرر تحريم شده ايم و هر بار هم تشديد شده است.
اين مقام قضايي افزود: ما دوره ريگان تحريم شديم که در دوره اوباما تشديد شد و امروز به اوج رسيده است اما ايران مهارت عبور از تحريم ها را دارد.

نظر شما