شناسهٔ خبر: 28808264 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عضو انجمن سواد رسانه ای طلاب:

ابعاد مهم حماسه اربعین را از دریچه رسانه به دنیا نشان دهیم

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بر لزوم پرداختن رسانه ای به ابعاد مهم و مختلف حماسه عظیم اربعین حسینی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سعید ارجمندفر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به لزوم بازتاب گسترده رسانه ای حرکت عظیم اربعین حسینی اظهار داشت: ما باید با ساخت فیلم و کلیپ و نماهنگ و فعالیت در شبکه های اجتماعی، بخش های مهمی از این رویداد بزرگ دینی و فرهنگی را به جهان نشان دهیم.

وی افزود: به خصوص در رابطه با عرصه بین الملل، این تولیدات باید به زبان های روز دنیا باشد تا مردمی که از فرهنگ و حماسه عاشورا اطلاع چندانی ندارند، در جریان امور قرار گیرند و پیام اربعین انشاالله به تدریج جهان شمول شود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با بیان این که امروزه لازمه دفاع از حقانیت دین و مکتب ، بهره گیری درست و به موقع از امکانات رسانه ای و فرهنگی روز جهان است، گفت: در مراسم پیاده روی اربعین، انسان صحنه هایی از ایثار و از خودگذشتگی و عشق و ارادت به سالار شهیدان را مشاهده می کند که همین ها بهترین دستمایه برای ساخت آثار هنری و رسانه ای قوی و خلاق است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر ما وظیفه داریم که قیام امام حسین(ع) را هر چه بیشتر و بهتر در ابعاد جهانی معرفی کنیم و به راستی چه فرصتی از اربعین بهتر برای این که این هدف محقق شود.

حجت الاسلام ارجمندفر همچنین بیان داشت: ما باید مظلومیت و در عین حال حقانیت امام حسین(ع) و ظلم و باطل بودن جریان یزید و یزیدیان را به همه دنیا نشان دهیم و بگوییم که امام حسین(ع) در مسیر دفاع از حق و تحقق عدالت و مقابله با ظلم و بدعت به شهادت رسید.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به بُعد مردمی حماسه اربعین افزود: متاسفانه بسیاری از برادران اهل سنت حتی این صحبت ها و هدف از قیام عاشورا به گوششان هم نخورده و این خلأ و ضرورت می طلبد که ما در این باره فعالیت گسترده رسانه ای داشته باشیم و حتی در زمینه کتاب و ادبیات در کنار ساخت فیلم و مقولات هنری فعالیت چشمگیرتری داشته باشیم.

۳۱۳/۸

 

نظر شما