شناسهٔ خبر: 28799943 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون تبلیغ سطوح عالی حوزه علمیه قم:

مبلغان، سیاست‌های تفرقه‌افکن دشمن را برای مردم بازگو کنند

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین شریفی گفت: پاسخ‌گویی به شبهات دینی و بیان فرهنگ قرآن و اهل‌بیت (ع)، و بیان سیاست‌های تفرقه‌افکن دشمنان، مهمترین وظیفه مبلغان موکب‌های حسینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلام‌رضا شریفی معاون تبلیغ سطوح عالی حوزه علمیه قم ظهر امروز در «همایش روحانیون و مبلغه های اربعین حسینی» که در دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در قم برگزار شد،بیان داشت: خوشبختانه امسال شاهد همکاری ستاد بازسازی عتبات، مسئول ستاد اربعین و حوزه علمیه قم در دو بخش برادران و خواهران بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: همکاری بین این نهادها سبب شده تا نظم چشم‌گیری در اعزام‌های سال جاری حاصل شود و فرایند اعزام مبلغان شامل جذب، گزینش، آموزش و صدور حکم است.

معاون تبلیغ سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیا اینکه مبلغان سعی کنند که موکب‌های ابلاغی حضورداشته باشند اظهار داشت: حضور مبلغان خواهر تأثیر بسزایی را در اربعین دارد، زیرا نصف جمعیت زائران اختصاص به بانوان دارد.

وی در ادامه افزود: از معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه خواستاریم که فضای اعزام‌های مبلغان در سراسر کشور را همچون قم سامان دهند تا مشکلاتی در اعزام‌ها صورت نگیرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شریفی گفت: پاسخ‌گویی به شبهات دینی و بیان فرهنگ قرآن و اهل‌بیت (ع) مهم‌ترین وظیفه مبلغان موکب‌های حسینی است.

وی افزود: مبلغان سعی کنند که فرصت‌های این سفر معنوی را در قالب عکس، کلیپ، خاطرات و سفرنامه ثبت کنند و سعی ما بر این است که از آثار برتر در این زمینه تقدیر کنیم.

وی در پایان گفت: مبلغان اربعین  عهده‌دار کار فرهنگی همچون برپایی نماز جماعت و جلسات روضه و قرآن هستند و البته باید  در سخنان خود سیاست‌های تفرقه‌افکن دشمنان را گوش زد کنند.

   

نظر شما