شناسهٔ خبر: 28782893 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ششمين صندوق سرمايه‌گذاري جسورانه پذيره‌نويسي مي‌شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - صندوق سرمايه‌گذاري جسورانه فناوري بازنشستگي با نماد «فنابا» از چهارشنبه هفته جاري مورخ 25 مهرماه 1397 تا شنبه پنجم آبان‌ماه و به مدت 7 روز کاري در بازار سوم فرابورس ايران پذيره‌نويسي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، «فنابا» ششمين صندوق جسورانه‌اي به شمار مي‌رود که پس از دريافت موافقت اصولي از سازمان بورس و اوراق بهادار در فرابورس پذيره‌نويسي مي‌شود. پيش از اين صندوق‌هاي رويش لوتوس، يکم آرمان آتي، توسعه فناوري آرماني، ايده نوتک آشنا و صندوق يکم دانشگاه تهران به ارزش مجموع يک هزار و 450 ميليارد ريال در فرابورس ايران پذيره‌نويسي شده بودند.
موضوع فعاليت صندوق «فنابا» با سرمايه 100 ميليارد ريالي در حوزه فناوري مالي با تمرکز بر فناوري بيمه‌اي و خدمات فاواي مورد نياز صندوق بازنشستگي است. در اين ميان ارزش مبناي هر واحد سرمايه‌گذاري اين صندوق که دوره فعاليت آن 7 سال است يک ميليون ريال است و مبلغ پرداخت‌شده از ارزش مبناي هر واحد سرمايه‌گذاري 20 درصد و مبلغ تعهد‌شده از ارزش مبناي هر واحد سرمايه‌گذاري آن 80 درصد اعلام شده است.
واحدهاي سرمايه‌گذاري صندوق جسورانه فناوري بازنشستگي در بازار سوم فرابورس پذيره‌نويسي مي‌شوند و کارگزار پذيره‌نويسي اين صندوق صباجهاد است. تعداد واحدهاي سرمايه‌گذاري موسسان صندوق نيز 51 هزار واحد و تعداد واحدهاي سرمايه‌گذاري قابل پذيره‌نويسي 49 هزار واحد است که در مجموع تعداد کل واحدهاي سرمايه‌گذاري «فنابا» به تعداد 100 هزار واحد است.
در اين ميان محدوديت‌هاي موجود در پذيره‌نويسي اين صندوق به اين ترتيب است که حداقل واحد قابل خريداري توسط هر کد معاملاتي حقيقي و حقوقي به ترتيب يک‌هزار واحد و حداکثر 10 هزار واحد است.
لازم به ذکر است سرمايه‌گذاري جسورانه، سرمايه‌گذاري در سهام شرکت‌هاي کوچک و متوسطي که از پتانسيل رشد بالايي برخوردارند و معمولا از نوآوري‌هاي فناورانه بهره مي‌برند، تعريف مي‌شود. از مهم‌ترين مزاياي فعاليـت اين ساختارها در بازار سرمايه و اقتصاد کشور مي‌توان به توسعه تجاري‌سازي دارايي‌هاي فکري، بهبود تاميـن مالي شرکت‌هاي کوچک و متوسط اعم از صنعتي و دانش‌بنيان در بازار سرمايه، بهبود ساختار مديريت و حاکميت شرکتي بنگاه‌هاي کوچک و متوسـط تحت مديريت نهاد سرمايه‌گذاري جسورانه، هدايت منابع مالي خصوصي و عمومي به اين ساختارها و افزايش ارزش افزوده توليد داخلي از طريق حمايت از شرکت‌هاي کوچک و متوسط و صنايع دانش‌بنيان کشور اشاره کرد.
-->

نظر شما