شناسهٔ خبر: 28778868 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزارت خارجه سوريه: استفاده ائتلاف آمريکايي از تسليحات غيرمجاز، نقض آشکار قوانين بين المللي است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - وزارت خارجه سوريه روز يکشنبه در نامه اي به دبيرکل سازمان ملل متحد و رئيس شوراي امنيت اين سازمان تصريح کرد استفاده ائتلاف به اصطلاح بين المللي ضد داعش تحت فرماندهي آمريکا از تسليحات غيرمجاز، نقض آشکار قوانين بين المللي و جنايت جنگي است.
به گزارش خبرگزاري آريا، وزارت خارجه سوريه در اين نامه به جنايت اخير ائتلاف آمريکايي در روستاي «هجين» در استان «ديرالزور» شرق اين کشور اشاره کرد و اظهار داشت، اين جنايت نشان‌دهنده ادامه حمايت ائتلاف آمريکايي از تروريسم در سوريه است.
وزارت خارجه سوريه از سازمان ملل و شوراي امنيت خواست تا تحقيقات خود را درخصوص اين جنايت آغاز کنند.
جنگنده‌هاي ائتلاف آمريکايي، روز شنبه، روستاي «هجين» در حومه جنوبي شرقي ديرالزور را با بمب هاي ممنوعه فسفري، هدف قرار دادند.
جنگنده هاي ائتلاف به اصطلاح بين المللي ضد داعش تحت فرماندهي آمريکا پيشتر نيز بارها مناطق مختلف سوريه از جمله استان ديرالزور را با بمب هاي ممنوعه فسفري، هدف قرار داده بودند.
در اين حملات ده ها غيرنظامي سوري به خاک و خون کشيده شده اند.
دولت سوريه بارها با ارسال نامه به دبير کل سازمان ملل و رئيس شوراي امنيت از آن ها خواسته است به جنايت هاي ائتلاف آمريکايي در سوريه پايان دهند.
گروه نظارتي «ايروارز» که حملات ائتلاف به اصطلاح بين المللي ضد داعش تحت فرماندهي آمريکا به عراق و سوريه را رصد مي کند اخيرا اعلام کرد، بيش از پنج هزار غيرنظامي از سال 2014 تاکنون در حملات هوايي ائتلاف آمريکايي در عراق و سوريه کشته شده اند.
آمريکا در سال هاي اخير بارها به بهانه مبارزه با گروه هاي تروريستي، غيرنظاميان را در سوريه و عراق هدف قرار داده است.117

نظر شما