شناسهٔ خبر: 28779404 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در پي استفاده از بمب فسفري در ديرالزور؛

شکايت سوريه از آمريکا به سازمان ملل

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- سوريه از (به اصطلاح) ائتلاف بين المللي تحت فرماندهي آمريکا به دليل استفاده از بمب‌هاي فسفري عليه غير نظاميان در دير الزور به سازمان ملل متحد شکايت کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، سوريه از (به اصطلاح) ائتلاف بين المللي تحت فرماندهي آمريکا به دليل استفاده از بمب‌هاي فسفري عليه غير نظاميان در ديرالزور به سازمان ملل متحد شکايت کرد.
به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک از دمشق، وزارت امور خارجه سوريه روز يکشنبه با ارايه شکايت خود به سازمان ملل در آن اعلام کرد که اقدام ائتلاف نيرو‌هاي ائتلاف بين المللي تحت فرماندهي آمريکا در استفاده از بمب‌هاي فسفري در استان ديرالزور به کشته و زخمي شدن تعدادي از غير نظاميان منجر شده است.
وزارت خارجه سوريه در بيانيه‌اي اعلام کرد دمشق دو نامه جداگانه به دبيرکل سازمان ملل و رئيس شوراي امنيت درباره اقدام ائتلاف غير قانوني بين المللي در ارتکاب جنايت جديد عليه غير نظاميان شهر هجين در استان ديرالزور ارايه و در آن‌ها تاکيد کرد استفاده از بمب‌هاي ممنوعه فسفري در شهر هجين موجب شهادت و زخمي شدن تعداد زيادي از غيرنظاميان از جمله زنان و کودکان شده است.
وزارت خارجه سوريه اعلام کرد بکارگيري ائتلاف بين المللي از سلاح‌هاي ممنوعه بر ضد مردم سوريه به يک رفتار هدفمند و عمدي براي آن تبديل شده است که در چارچوب يک رشته جنايت‌هاي جنگي و غير انساني بر ضد مردم سوريه مانند ادامه حمايت از تروريسم و استفاده از تروريست‌ها و شبه نظاميان جدايي طلب براي اجراي نقشه‌ها و برنامه‌هاي خصمانه آن صورت مي‌گيرد.
بر اساس بيانيه وزارت خارجه سوريه، دمشق در اين نامه‌ها از شوراي امنيت خواست به مسئوليت خود در حفظ صلح و امنيت بين المللي واجراي تحقيقات بين المللي درباره اين جنايت‌ها و محکوميت آن‌ها عمل کند و اقدام فوري براي توقف يا جلوگيري از تکرار آن و نيز پايان حضور خصمانه نظاميان آمريکايي و ديگر نيرو‌هاي خارجي که به صورت غير قانوني در خاک سوريه هستند، انجام دهد.
خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) روز شنبه اعلام کرد جنگنده‌هاي متجاوز ائتلاف بين المللي در ادامه تجاوزات خود به خاک سوريه به بهانه مبارزه با گروه تروريستي داعش در حمله اخير به شهرک هجين در جنوب شرقي ديرالزور از تسليحات ممنوعه استفاده کردند.
منابع محلي به سانا گفتند جنگنده‌هاي ائتلاف آمريکايي تعدادي از مناطق شهر هجين در 110 کيلومتري شرق شهر ديرالزور را با بمب‌هاي فسفري سفيد و ممنوعه هدف قرار دادند که به کشته و زخمي شدن غير نظاميان سوري منجر شد.
فعالان سوري نيز از طريق شبکه‌هاي اجتماعي تصاويري از بمباران جنگنده‌هاي ائتلاف آمريکايي در حمله به شهر هجين و استفاده از بمب‌هاي فسفري را منتشر کردند.


نظر شما