شناسهٔ خبر: 28778839 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

چسبندگي در مقابل بازنشستگي!

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - آنگونه که از شواهد پيداست خيلي از اين مديران بازنشسته دوست ندارند، صندلي مديريت خود را رها کنند و خانه نشين شوند.
به گزارش خبرگزاري آريا، مصطفي داننده- قانون منع به کارگيري بازنشستگان چند صباحي است از سوي رييس جمهور روحاني به دستگاه‌هاي مختلف ابلاغ شده است. طبق اين قانون همه افراد بازنشسته شاغل در دولت يا نهادهاي عمومي غيردولتي موظف بودند تا 20آبان ماه پست خود را ترک کنند.
البته اين قانون شامل استثناهايي هم مي‌شود. "مقامات مذکور در ماده(71)( (وزرا و معاونين وزير و ...)قانون مديريت خدمات کشوري و همترازان آنها و ايثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد (70%) و بالاتر، نيروهاي مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبري از شمول اين قانون مستثني مي باشند"
آنگونه که از شواهد پيداست خيلي از اين مديران بازنشسته دوست ندارند، صندلي مديريت خود را رها کنند و خانه نشين شوند. روزنامه شرق در گزارشي نوشت :« رئيس يکي از صندوق‌هاي بزرگ بازنشستگي کشور براي بازنشسته نشدن، 26ميليون داد تا 3سال سابقه اش پاک شود»
معلوم نيست اين صندلي مديريت چه چسبندگي دارد که مديران بازنشسته حاضر نيستند تن به اين قانون بدهند و دل از کار بکشند.
شايد آنها بگويند ما عاشق خدمت هستيم و دوست داريم با هر سني براي ايران و مردمش کار کنيم. البته که ما باور نمي‌کنيم.
معمولا بسياري دوست دارند با توجه به سال‌هايي که کار کرده‌اند، بازنشسته شوند و چند صباحي را در آرامش زندگي کنند. مديران در ايران اما هميشه دوست دارند سرکار باشند.
اگر قرار به خدمت بود، تا امروز به اندازه کافي به کشور خدمت کرده‌ايد، لطفا اجازه بدهيد که ديگران هم از فرصت خدمت به کشور استفاده کنند. به خدا که خدمت فقط در نشستن در صندلي مديريت نيست.
سال‌‌هاست چرخه مديريت در کشور در حال دور خوردن بين گروهي از مديران ثابت است. مديراني که دوست ندارند حالا هم صندلي خود را ترک کنند.
اجازه بدهيم مديران تازه نفس با تفکرات نو وارد صحنه شوند و حرف‌ها تازه بزنند و کارهاي جديد کنند. حتي مي‌شد اين قانون را شامل وزرا هم کرد. برخي از آدم‌ها سال‌هاست وزير هستند و چه خوب مي‌شد جاي خود را به ديگران مي‌دادند.
کسي نمي‌گويد اين افراد به طور کلي از صحنه مديريت کشور حذف شوند. اين با عقلانيت همخواني ندارد. اين مديران بازنشسته مي‌توانند به عنوان مشاوران مديران تازه نفس کار کنند و به آنها براي پيش برد اهداف خود کمک کنند. البته مشاورت احتياجي به حقوق، مزايا ندارد. چون آنها حقوق بازنشستگي خود را مي‌گيرند.
آنها مي‌توانند به بخش خصوصي هم بروند و تجربه خود را در اختيار اين بخش‌ها بگذارند. همه ما در اين سال ها افراد بازنشسته اي را ديده و مي شناسيم که در بخش خصوصي موفق بوده اند.
اميدواريم اين مديران به قانون احترام بگذارند و به دنبال راه‌هايي براي دور زدن اين قانون نباشند. گفته مي‌شود برخي حتي به دنبال افزايش ميزان جانبازي خود هستند تا کرسي مديريت خود را حفظ کنند!
جاي شگفتي نيست که کارکناني در مشاغل مياني و فني به خاطر سختي کار به دنبال بازنشستگي پيش از موعد يا قرار گرفتن در شمول مشاغل سخت و زيان آور باشند و مديراني با خروار خروار ادعاي کار سخت و توان فرسا دل نکنند و بخواهند بمانند؟!
-->

نظر شما