شناسهٔ خبر: 28771410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

استقبال از مدال آوران پاراآسیا در فرودگاه گرگان

به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم عصر امروز دوشنبه مدیر کل و معاونین اداره ورزش و جوانان گلستان، رییس و اعضای هیات جانبازان و معلولین استان و جمعی از

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم عصر امروز دوشنبه مدیر کل و معاونین اداره ورزش و جوانان گلستان، رییس و اعضای هیات جانبازان و معلولین استان و جمعی از ورزشکاران و ورزش دوستان به همراه تعدادی از دوستان و خانواده های ورزشکاران حضور داشتند.
چهار نماینده اعزامی از گلستان به بازی های پاراآسیایی جاکارتا 2 مدال طلا در والیبال نشسته مردان و بسکتبال با ویلچر مردان و دو نقره در والیبال نشسته زنان و دومیدانی مردان به دست آوردند.
محمد نعمتی در والیبال نشسته مردان و عبدالجلیل قرنجیک در بسکتبال با ویلچر که اولین حضور در بازی های آسیایی را تجربه می کردند طلایی های گلستان در جاکارتا بودند و با خوش رنگ ترین مدال به گرگان برگشتند.
نورمحمد آرخی پرتابگر گلستانی هم که اولین بار حضور در بازی های پاراآسیایی را تجربه می کرد به مدال نقره این رقابت های دست یافت.
او با پرتاب وزنه به طول 12/64 متر نقره گرفت و به عنوان اولین ورزشکار گلستانی مدال آور رشته های انفرادی در مسابقات پاراآسیایی به تاریخ افتخارات ورزش استان پیوست.
تنها زن ورزشکار گلستان هم بی نصیب از مدال نماند و با درخشش و بازی های موثر در ترکیب تیم ملی والیبال نشسته برای دومین بار پیاپی مدال ارزشمند نقره پاراآسیایی را به گردن آویخت.
زهرا دانای طوس از باتجربه های تیم ملی محسوب می شود و در مسابقات جاکارتا جزو نفرات اصلی تیم ملی بود.
به جز این ورزشکاران، لیلا نعیم آبادی سرمربی تیم ملی گلبال زنان ایران هم یک گلستانی بود که موفق شد شاگردانش را پس از تیم های قدرتمند و همیشه مدعی چین و ژاپن به سکوی سوم پاراآسیایی جاکارتا برساند.
زهرا دانای طوس و محمد نعمتی با پرواز وارد فرودگاه بین المللی گرگان شدند، نورمحمد آرخی به صورت انفرادی از تهران به زادگاهش در بندرترکمن رفته بود و در آنجا مورد استقبال قرار گرفت و عبدالجلیل قرنجیک نیز به صورت انفرادی خود را به گرگان رساند و با حضور در فرودگاه بین المللی گرگان در کنار دانایی طوس و نعمتی مورد استقبال قرار گرفت.
گر چه تعداد ورزشکاران گلستان در مقایسه با آمار 209 نفری کل کاروان ورزش ایران به پاراآسیایی اندک است اما کیفیت فنی بالا و کسب مدال از سوی همه آنها نشان داد با حمایت بیشتر از این ورزشکاران می توان به افتخارآفرینی های بیشتر برای ورزش استان امیدوار بود.
یکی از اتفاقات مثبت رخ داده برای ورزش گلستان در جاکارتا، شکستن طلسم غیبت ورزشکاران انفرادی در بازی های پاراآسیایی بود.
در دو دوره گذشته فقط ورزشکاران رشته های تیمی از گلستان به پاراآسیایی رفتند اما کسب مجوز نورمحمدآرخی برای حضور در جاکارتا که همراه با مدال آوری این پرتابگر استان بود، امید به افزایش تعداد ورزشکاران در دوره های آینده پاراآسیایی و پاراالمپیک را برای ورزش استان افزایش داد.
ساماندهی هیات های شهرستانی، کشف استعدادها، تکمیل و فراهم کردن زیرساخت های ضروری برای تمرین ورزشکاران و انجام حمایت همیشگی و مداوم راهکار تقویت ورزش جانباز و معلول گلستان است.
یکی از مشکلات ورزش جانبازان و معلولان گلستان تعداد کم ورزشکاران بوده که یک دلیل آن از نگاه ورزشکاران امکانات کم و غیراستاندارد است.
تا زمانی که سالن ها برای حضور و تمرین ورزش جانباز و معلول مناسب سازی نشده، زمان تمرین مناسب در اختیار آن ها قرار نگیرد و حمایت های اجتماعی از ورود آن ها به اجتماع موثر نباشد به جز تعداد معدود و ثابت ورزشکاران نمی توان انتظار بیشتری داشت.
بازی‌های پاراآسیایی یک رویداد ورزشی چهارساله برای ورزشکاران معلول است که اولین دوره آن سال 2010 به همراه شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در گوانگ ژو چین، دومین دوره آن در اینچئون کره جنوبی و سومین دوره آن در اندونزی برگزار شد.
کاروان ایران در جاکارتا با کسب 136 مدال شامل 51 طلا ، 42 نقره و 43 برنز برای اولین بار عنوان سومی آسیا را به دست آورد.
3014/2729
انتهای پیام

نظر شما