شناسهٔ خبر: 28759130 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با حضور وزیر دفاع؛

طرح «کوهورت شناختی» نیرو‌های مسلح رونمائی شد

طرح کوهورت شناختی در چهارمین همایش بین المللی طب نظامی با حضور وزیر دفاع، رئیس بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح و حضور هیات‌های پزشکی نظامی ۳۰ کشور جهان رونمائی شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، طرح «کوهورت شناختی» صبح امروز باحضور امیر سرتیب حاتمی وزیر دفاع کشورمان در حاشیه چهارمین همایش بین المللی طب نظامی در مرکز همایش های صدا و سیما رونمائی شد.

امیر حاتمی در جمع خبرنگاران درباره طرح «کوهورت شناختی» گفت: نیروهای مسلح کشورهای پیشرفته برای افزایش کارآمدی خود پروژه های عظیمی را در زمینه های فناوری های شناختی را در دست اجرا دارند و نیروهای مسلح جمهوری اسلای ایران نیز با پی گیری محورهای تحقیقاتی از قبیل سلامت شناختی، تاب آوری شناختی و شبیه سازی و مدلسازی شناختی، شناخت اجتماعی و تصمیم گیری، طرح های کلان تحقیقاتی را تعریف و اجرا کرده است.

وزیر دفاع در خصوص کوهورت شناختی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: این طرح با هدف اصلی ارزیابی طولی قوای شناختی نیروهای مسلح جهت ارتقاء توان انجام مأموریت های محوله و پدافند در برابر هجمه شناختی دشمن رونمائی شده است.

وی در تشریح اهداف دیگر این طرح اظهار داشت: ارزیابی شناختی، میزان آمادگی شناختی، شناسایی نقاط قوت و ضعف و آسیب پذیری در جهت تمهید روش های مراقبتی، انجام مداخلات شناختی، شناسایی آسیب های شناختی شغلی، محیطی و جغرافیایی در تضعیف توان عصبی شناختی کارکنان، ارزیابی شیوع مشکلات شناختی، ارائه روند تغییرات شاخص های شناختی در طول زمان به منظور احراز آمادگی و مهندسی آینده، ساخت مدل های ریاضی و محاسباتی پیش بینی کننده، ارزیابی تأثیر روش زندگی، تغذیه، متغیرهای بوم شناسی و انسان شناسی در توان عصبی شناختی از مولفه های اساسی طرح کوهورت شناختی است.

وزیر دفاع تصریح کرد: طرح های کوهورت بزرگ نشان بالندگی و بلوغ علمی و مدیریتی سامانه ها محسوب شده و کشورهای پیشرفته همواره از آن ها به عنوان افتخار و برگ زرین در توانمندی پژوهشی یاد می کنند. اجرای کوهورت های جمعیتی موجب همگرائی در فرماندهی و کنترل شده و می تواند به چابکی سامانه بیافزاید.

امیر حاتمی همچنین گفت: طرح کوهورت شناختی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، این قابلیت را دارد که پیام اقتدار و تعالی علمی و مدیریتی نیروهای مسلح را به جهان اعلام و توان نرم افزاری و سخت افزاری و سخت افزاری سامانه پشتیبانی رزمی را به رخ دشمن کشد.

گفتنی است در این همایش، رونمائی از طرح کوهورت شناختی بواسطه سطح پیچیدگی، بلوغ علمی و مدیریتی و گستردگی و اثر بخشی در تقویت توان رزم مورد توجه مدعوین قرار گرفت و برخی از هیئت های خارجی تقاضای همکاری در این زمینه را مطرح کردند.

نظر شما