شناسهٔ خبر: 28768198 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

با حضور وزیر دفاع؛

طرح «کوهورت شناختی» نیروهای مسلح رونمایی شد

وزیر دفاع از طرح کوهورت شناختی نیروهای مسلح رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسکانیوز، طرح کوهورت شناختی نیروهای مسلح امروز دوشنبه 23 مهرماه در چهارمین همایش بین المللی طب نظامی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما و با حضور وزیر دفاع، رئیس بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح و حضور هیئت‌های پزشکی نظامی 30 کشور جهان رونمائی شد.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع در رونمائی از طرح کوهورت شناختی گفت: نیروهای مسلح کشورهای پیشرفته برای افزایش کارآمدی خود پروژه های عظیمی را در زمینه های فناوری های شناختی را در دست اجرا دارند ونیروهای مسلح جمهوری اسلای ایران نیز با پی گیری محورهای تحقیقاتی از قبیل سلامت شناختی، تاب آوری شناختی و شبیه سازی و مدلسازی شناختی،شناخت اجتماعی و تصمیم گیری، طرح های کلان تحقیقاتی را تعریف و اجرا کرده است.

حاتمی در خصوص کوهورت شناختی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: این طرح با هدف اصلی ارزیابی طولی قوای شناختی نیروهای مسلح جهت ارتقاء توان انجام مأموریت های محوله و پدافند در برابر هجمه شناختی دشمن رونمائی شده است.

وی در تشریح اهداف دیگر این طرح اظهار داشت: ارزیابی شناختی، میزان آمادگی شناختی، شناسایی نقاط قوت و ضعف و آسیب پذیری در جهت تمهید روش های مراقبتی، انجام مداخلات شناختی، شناسایی آسیب های شناختی شغلی، محیطی و جغرافیایی در تضعیف توان عصبی شناختی کارکنان، ارزیابی شیوع مشکلات شناختی، ارائه روند تغییرات شاخص های شناختی در طول زمان به منظور احراز آمادگی و مهندسی آینده، ساخت مدل های ریاضی و محاسباتی پیش بینی کننده، ارزیابی تأثیر روش زندگی، تغذیه، متغیرهای بوم شناسی و انسان شناسی در توان عصبی شناختی و ... از مولفه های اساسی طرح کوهورت شناختی است.

حاتمی در تشریح این طرح تصریح کرد: طرح های کوهورت بزرگ نشان بالندگی و بلوغ علمی و مدیریتی سامانه ها محسوب شده و کشورهای پیشرفته همواره از آن ها به عنوان افتخار و برگ زرین در توانمندی پژوهشی یاد می کنند.

وزیر دفاع اظهار امیدواری کرد: اجرای کوهورت های جمعیتی موجب همگرائی در فرماندهی و کنترل شده و می تواند به چابکی سامانه بیافزاید.

حاتمی همچنین گفت : طرح کوهورت شناختی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، این قابلیت را دارد که پیام اقتدار و تعالی علمی و مدیریتی نیروهای مسلح را به جهان اعلام و توان نرم افزاری و سخت افزاری و سخت افزاری سامانه پشتیبانی رزمی را به رخ دشمن کشد.

بر اساس این گزارش در این همایش ، رونمائی از طرح کوهورت شناختی بواسطه سطح پیچیدگی، بلوغ علمی و مدیریتی و گستردگی و اثر بخشی در تقویت توان رزم مورد توجه مدعوین قرار گرفت و برخی از هیئت های خارجی تقاضای همکاری در این زمینه را مطرح کردند.

انتهای پیام/

156 / 156

نظر شما