شناسهٔ خبر: 28755506 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رستاخیز لاجوردی ها در سایه «عصر جدید» مانچینی

تهران- ایرنا- لاجوردی ها با پیروزی مقابل لهستان در لیگ ملت های اروپا نه تنها از ژرفنای ناکامی در رسیدن به جام جهانی 2018 رهایی یافتند بلکه «روبرتو مانچینی» با این پیروزی سند تولد دوباره قهرمان 4 دوره جام جهانی را امضا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه در گزارشی نوشت: روبرتو مانچینی سرمربی تیم ملی ایتالیا با پیروزی دقایق پایانی مقابل لهستان در لیگ ملت های اروپا نخستین برد را برای لاجوردی های فرو رفته در ژرفنای ناکامی ناشی از عدم راهیابی به جام جهانی 2018، به ارمغان آورد.
پیروزی مقابل لهستان که با گل دقایق پایانی «کریستیانو بیراگی» به دست آمد، نخستین پیروزی ایتالیا پس از آخرین برد آنها مقابل آلبانی در مقدماتی جام جهانی روسیه بود، اتفاقی که به نهم اکتبر 2017 یعنی تقریبا یک سال پیش باز می گردد.
با این حال، پیروزی مقابل آلبانی چندان برای آتزوری خوشایند نبود چرا که در ادامه با شکست از سوئد در پلی آف همراه شد و در نهایت به دردناک ترین اتفاق ممکن طی 60 سال گذشته برای هواداران دو آتشه این تیم تبدیل شد.
به دنبال این اتفاق، فوتبال ایتالیا به آشوب کشیده شد، در واقع با وجود انتصاب مانچینی در ماه مه گذشته، فدراسیون فوتبال این کشور همچنان در انتخاب ریاست این نهاد کاری از پیش نبرده است.
تمام این اتفاقات موجب شد تا «گل خجالتی» اما پیروزی بخش بیراگی که در شهر خوژوف لهستان به ثمر رسید، برای ایتالیایی های چشم انتظار، به اندازه قهرمانی در این تورنمنت لذت بخش باشد.
با این وجود و به رغم اظهارات مانچینی که پیش از این، شکست در بازی مقابل لهستان را چندان هم دراماتیک و ناراحت کننده نمی دانست، سرانجام نبرد گروه 3 لیگ (A) برای لهستانی به معنای سقوط به لیگ (B) بود.
در این بین، روزنامه لا ریپابلیکا این پیروزی را «رستگاری ایتالیا و نقطه عطف مانچینی» دانسته و با تمجید از لاجوردی ها این موفقیت دیرهنگام را «سند تولد دوباره تیم ملی» خواند.
این در حالی است که سرمربی 53 ساله ایتالیا اظهار داشت: چرخه تازه ای در فوتبال ایتالیا آغاز شده است؛ ما با افتخار به دیدار رییس جمهوری خواهیم رفت.
مقصود مانچینی از دیدار با رییس جمهوری، مراسمی است که امروز در شهر رم به مناسبت یکصد و بیستمین سالروز تاسیس فدراسیون فوتبال ایتالیا و با حضور «سرجیو ماتارلا» رییس جمهوری این کشور برگزار می شود.
مانچینی در خلال اظهاراتش از «آغاز عصر جدید» سخن گفته، این در حالی است که پیش از این نسبت به «فقدان ستاره ها» و ساحران فوتبالی در تیم تحت هدایتش هشدار داده بود.
وی در این باره تصریح کرد: تنها کاری که انجام دادیم، تمرین کردن و آشنایی هرچه بیشتر با بازیکنان بود.
«فابیو کاپلو» سرمربی ایتالیایی نیز در مورد تیم جدید کشورش که حالا با پیروزی شب گذشته قصد دارد جایگاه خود را به عنوان تیم نخست گروه تثبیت کند، معتقد است انتخاب های مانچینی ثمر بخش بوده است.
تمام 11 بازیکن تیم تحت هدایت مانچینی در بازی شب گذشته را همان بازیکنانی تشکیل می دادند که در تساوی 1 – 1 مقابل اوکراین در ترکیب بودند.
حتی گلزن این بازی هم که در تیم فیورنتینا در پست مدافع توپ می زند، ماه گذشته در سن 26 سالگی برای نخستین بار به تیم ملی فراخوانده شد و با احتساب دیدار شب گذشته مجموعا 3 بار پیراهن تیم ملی ایتالیا را به تن کرده است.
کاپلو درباره بازی لهستان اظهار داشت: انتخاب های مانچینی در بازی شب گذشته تکلیف برنده را روشن کرد.
پیروزی مقابل لهستان برای ایتالیایی ها به معنای آن است که آنها در آستانه قرعه کشی مرحله مقدماتی لیگ ملت های 2020 اروپا که دسامبر جاری برگزار می شود، همچنان یکی از دو تیم صدرنشین گروه خود خواهد بود و حتی شانس رسیدن به جایگاه نخست را دارد؛ علاوه بر این شاگردان مانچینی می توانند با روحیه ای مضاعف خود را برای رویارویی با پرتغال در ورزشگاهی که یک سال پیش شاهد ناکامی آنها از رسیدن به رقابت های جام جهانی 2018 بود، آماده کنند.
تیم ملی پرتغال در حال حاضر با 6 امتیاز از 2 بازی در صدر گروه جای دارد و ایتالیایی ها با 4 امتیاز از 3 بازی در جایگاه دوم و لهستان هم با یک امتیاز به لیگ (B) سقوط کرد.
ورزشی**3991**9129

نظر شما