شناسهٔ خبر: 28753372 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

بازگشت ایتالیا به روز‌های طلایی

صاحب‌خبر -
شاید ایتالیا به سختی توانست لهستان را با گل دقایق پایانی شکست دهد، ولی جانکارلو رینالدی، کارشناس مشهور ایتالیایی شیفته عملکرد تیمش شده است.
 
بازگشت ایتالیا به روز‌های طلایی

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان مانچینی شب گذشته موفق شدند در دقایق پایانی، پیروزی را برای خود رقم بزنند. به نظر این دیدار و عملکرد آن‌ها مقابل لهستان، حسابی نویسنده فوتبالی ایتالیایی را سر ذوق آورده است. جانکارلو تحلیلی در این رابطه نوشته که در زیر می‌خوانیم:

"اگر قرار باشد رنسانسی در فوتبال ایتالیا صورت بگیرد، احتمالا چیزی شبیه به نمایشی خواهد بود که دیشب در فلورانس دیدیم. پس از روز‌های تاریک آتزوری، بلاخره یک نمایش عالی به همراه کسب نتیجه را تماشا کردیم.
 
همه چیز با گلزنی مدافع فیورنتینا، کریستیانو بیراگی تکمیل شد تا ایتالیا پس از اینکه کاملا بر بازی مسلط بود، ۳ امتیاز را نیز کسب کند. خوشحالی پس از گل او نیز برای ادای احترام به داویده آستوری بود که شب احساسی فلورانس را به اوج رساند.

تفاوتی که یک گل می‌سازد استثنایی است، به خصوص وقتی در دقیقه ۹۱ به ثمر رسیده باشد. نمایش تیم مانچینی فوق العاده بود و آن‌ها در بیشتر دقایق بازی بر آن مسلط بودند، ولی بدون گلزنی، انگار چیزی ناقص بود. این پیروزی حالا به ایتالیا فضایی برای نفس کشیدن خواهد داد.

مثل همیشه در چنین شرایطی، شما می‌توانید قضاوت کنید که روز‌های سیاه یک تیم کجا به پایان می‌رسد و برای تیم دیگر از کجا شروع می‌شود. لهستان بار دیگر به نمایش‌های ضعیفش که از جام جهانی ادامه پیدا می‌کرد ادامه می‌داد، هر چند بازیکنان قابل احترامی در ترکیبش داشت.
 
در آن سو، ایتالیا با حضور جورجینیو، مارکو وراتی، اینسینه و دیگر بازیکنان، بلاخره توانست نسبت به گذشته نمایش بهتری در زمین اجرا کند.

نیکولا بارلا، پسر بچه‌ای که برای بازی کردن در پیراهن آبی کشورش متولد شده است، شب گذشته فوق العاده بود. مانچو خط میانی را دستخوش تغییرات بسیار کرده بود و گالیاردینی و پیگرینی فرصت بازی کردن پیدا کردند، ولی ستاره جوان کالیاری از فرصتش به خوبی استفاده کرد.
 
بیهوده نبوده که حتی صحبت از انتقال گرانقیمت او به لیگ برتر در چند ماه اخیر شنیده می‌شد. او می‌تواند تیتر‌ها را به خود اختصاص دهد.

نمایش شب گذشته ایتالیا، پاسخی به تیکی تاکا بود، هر چند که توپ به سختی وارد دروازه حریف شد. خط حمله متشکل از اینسینیه و دو فدریکو – برناردسکی و کیه سا- حرکات سریع، دریبل زنی و موقعیت سازی را تضمین می‌کرد، ولی نه گل زنی. موقعیت‌هایی که نه توسط خط حمله بلکه توسط کل تیم هدر رفت، نگران کننده بود. همیشه این خطر وجود داشت که سرانجام دروازه دوناروما روی یکی از حملات لهستان باز شود.
 
بازگشت ایتالیا به روز‌های طلایی
اینکه فکر کنیم پس از یک نمایش عالی مقابل اوکراین و پیروزی شب گذشته، تمامی مشکلات ایتالیا به پایان رسیده، حماقت است.
 
مانچینی نیز خیلی سریع به این موضوع در کنفرانس خبری اشاره کرد و گفت که تیمش هنوز جای کار بسیاری دارد. اما خوشحالی پس از گل او نشان می‌دهد که این پیروزی و این سه امتیاز برای او چقدر مهم بوده است. شانس اول شدن در گروه برای ایتالیا بالا رفت و شانس سقوط به دسته پایین‌تر به کلی از بین رفت.

این اولین پیروزی تیم مانچینی در یک بازی رسمی بود، ولی شاگردان مانچو نباید در آن به دام بیفتند و نگاهشان باید رو به جلو باشد. بلاخره دیدیم که ایتالیا در یک بازی بر حریف مسلط شود، بازی زیبایی به نمایش بگذارد، موقعیت سازی کند و نسل جدید معرفی کند.
 
البته که همه چیز بی نقص نبود، ولی آینده روشن‌تر به نظر می‌رسد. تیم ما بلاخره هویت، شخصیت و نتیجه را پیدا کرد.
 
البته که گام کوتاهی برداشته شده، ولی هر پیشرفتی در حال حاضر بسیار بزرگ محسوب می‌شود. تقریبا فراموش کرده بودیم که شب‌هایی مثل این، چه حسی دارند. امیدوار باشیم که مقابل حریفان قدرتمندتر نیز چنین نمایش‌هایی را شاهد باشیم. "

نظر شما