شناسهٔ خبر: 28725070 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

امریکا و انگلیس در مسیر بایکوت عربستان

سایه سیاه بایکوت هر روز بیشتر از روز قبل در حال نزدیک شدن به عربستان است. منابع آگاه در ادامه خبرها پیرامون حادثه مفقودشدن جمال خاشقجی منتقد و روزنامه‌نگار سعودی از احتمال پیوستن آمریکا و انگلیس به بایکوت کنفرانس بین‌المللی خبر دادند که قرار است با موضوع سرمایه‌گذاری و اقتصاد در ریاض برگزار شود.

صاحب‌خبر -

بی‌بی‌سی مطلع شده است، دولت‌های انگلیس و آمریکا در واکنش به ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست، در حال بررسی گزینه تحریم یک نشست اقتصادی بین‌المللی در عربستان هستند.
این کنفرانس به میزبانی «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان و با هدف پیشبرد دستور کار اصلاحاتی اش برگزار می شود.
خبر احتمال بایکوت این کنفرانس از سوی آمریکا و انگلیس درحالی منتشر می‌شود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا وعده داده چنانچه عربستان مسئول مفقود شدن خاشقجی و قتل احتمالی وی باشد، با تنبیه مواجه خواهد شد. این درحالی است که وی همزمان منافع اقتصادی را بر مسائل حقوق‌بشری ارجحیت داده و گفت منظورش توقف تجارت تسلیحات با عربستان نیست چون اتخاذ چنین تصمیمی به منزله تنبیه مردم آمریکا است نه عربستان سعودی!

ضرب الاجل ترکیه به عربستان

---

براساس گزارش روزنامه ترکیه ای، مقامات این کشور به ریاض تا امروز (یکشنبه) مهلت داده‌اند که به بازپرسان ترکیه‌ای اجازه ورود به کنسولگری عربستان و اقامتگاه کنسول را که در مسافت ۳۰۰ متری کنسولگری است، بدهد، در غیر این صورت دیپلمات‌ها و کنسول سعودی از استانبول اخراج خواهند شد.
گفتنی است که خدیجه چنگیز، نامزد تُرک جمال خاشقچی روزنامه نگار ناپدید شده عربستانی بار دیگر طی یادداشتی تحت عنوان ' نامزدم، تنها یک وطن پرست بود' ، دولت عربستان را مسئول ناپدید شدن وی عنوان کرده و خواستار محاکمه آل سعود و همه عوامل دخیل در سرنوشت مبهم او شد.

سرنوشت خاشقجی 


هنوز از سرنوشت دقیق خاشقچی که از روز دوم اکتبر(10 مهرماه) به محل ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول مراجعه کرده و ناپدید شده، خبر دقیقی در دست نیست، ولی منابع غیررسمی پلیس به رسانه ها گفته اند که اسناد و شواهد نشان می دهد که او از ساختمان کنسولگری خارج نشده است.

کلمات کلیدی

بیکوت عربستان

آمریکا

انگلیس

نظر شما