شناسهٔ خبر: 28718851 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دانشجویان مذاهب اسلامی تفسیر واقعی اسلام را به جامعه منتقل کنند

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: در بخش بین الملل به دنبال تعامل بیشتر با دانشگاه‌های جهان هستیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنیم و به تبادل دانشجو بپردازیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدحسین مختاری در همایش همکاری‌های علمی و فرهنگی ایران و روسیه افزود: امروز که جهان با نگاه‌های خشن، تند و غیر منطقی مواجه است که جز نگاه خود به هیچ نگاهی را برسمیت نمی‌شناسد، ظرفیت دانشگاه مذاهب، پیشگیری از این نگاه خشن و ناقص از دین البته با نگاهی تئوری و منطقی است.

وی افزود: عالمان و دانشمندان روشن بین با یک نگاه جامع رسالتشان را در این می‌دانند که در جامعه نقش آفرین باشند و در پیشگیری از تکفیر و نگاه‌های افراطی تلاش مجدانه کنند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه دانشگاه به دنبال تربیت دانشجویانی است که تفسیر واقعی اسلام را به جامعه منتقل کنند، گفت: در بخش بین الملل به دنبال آن هستیم که با تعامل بیشتر با دانشگاه‌های جهان بتوانیم از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنیم و به تبادل دانشجو بپردازیم تا جایگاه بین المللی خود را پیدا کنیم و همکاری با دانشگاه رودن روسیه در همین راستاست.

در راستای تعاملات علمی و آکادمیک دانشگاه مذاهب اسلامی با دانشگاه‌های کشور روسیه، همایش همکاری‌های علمی و فرهنگی ایران و روسیه «ظرفیت‌ها و چشم انداز» با موضوع همکاری‌های بین دانشگاهی دانشگاه مذاهب اسلامی و رودن روسیه به میزبانی دانشگاه مذاهب اسلامی در حال برگزاری است.

این همایش با حضور و سخنرانی غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، لوون جاگاریان سفیر تام الاختیار فدراسیون روسیه در ایران، محمدحسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و خانم لاریسا یفرمووا معاون بین الملل دانشگاه بزرگ رودن مسکو و دانشجویان مذاهب اسلامی در حال برگزاری است.

نظر شما