شناسهٔ خبر: 28717938 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد

اجرای طرح سراسری اربعین از 28 مهر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از آغاز طرح سراسری ویژه اربعین از 28 مهرماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سردار تقی مهری در جلسه "کمیته طرح‌های ویژه ترافیکی اربعین" که پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در شهرک آزمایش برگزار شد، اظهار کرد: چند سالیست که موضوع اربعین سبب مطرح شدن موضوع عاشورای امام حسین (ع) در سطح جهان شده و امیدوارم که سبب شود تا آگاهی جهانیان در این زمینه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها برای برگزاری بهتر طرح اربعین در آماده باش کامل هستند، گفت: طرح پلیس برای اربعین حسینی از 19 مهر ماه آغاز شده و از 28 مهرماه نیز برابر هماهنگی‌های انجام شده طرح به شکل سراسری و با مشارکت و آماده باش تمام دستگاه‌ها اجرایی خواهد شد.

مهری با بیان اینکه در حال حاضر سه مرز شلمچه، چذابه و مهران برای تردد زمینی زائران اربعین پیش بینی شده است گفت: اما در صورت بازگشایی مرز خسروی، پلیس این آمادگی را دارد که نسبت به ارائه خدمات و تسهیلات ترافیکی به زائران در این مرز نیز اقدام کند.

وی با بیان اینکه تنها در پلیس راهنمایی و رانندگی بیش از 5000 نیرو در قالب 1400 تیم مخصوص در استان‌ها فعالیت می‌کنند ، اظهار کرد: خوشبختانه امسال با اقداماتی که از سوی دولت و دیگر دستگاه‌ها در تعریض و بهسازی جاده‌ها انجام شده پیش بینی ما این است که وضعیت ترافیکی بهتری نسبت به سال‌های قبل در محورهای منتهی به سه پایانه مرزی داشته باشیم.

مهری اضافه کرد: همچنین آمادگی‌های لازم برای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده ها به ویژه مسیر ایلام به مهران وجود داشته و در صورت لزوم و بنا به تشخیص فرمانده نسبت به یک طرفه شدن این مسیرها اقدام خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه پلیس بر رفتار رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی نظارت ویژه‌ای خواهد داشت، خاطر نشان کرد: توصیه ما به همه رانندگان این است که حتما از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی پرهیز کنند با سرعت مطمئنه حرکت کرده و اینکه احتمال بارش وجود دارد حتما با خودروی مجهز رانندگی کرده و پیش بینی این موارد را نیز بکنند.

انتهای پیام

نظر شما