شناسهٔ خبر: 28659464 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ارزانی: بهترین فضا برای رشد هنرمند مساجد است

رئیس کانون فرهنگی هنری مساجد با تاکید بر این موضوع که بهترین فضا برای رشد هنرمندان، مساجد است، گفت: در اوقات فراغت حدود ۲۰ هزار و ۹۰۰ کانون در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ثبت‌نام کرده‌اند و امروز به ۲۲ هزار کانون رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌رضا ارزانی عصر امروز (چهارشنبه ۱۸ مهرماه) در آیین اختتامیه طرح ملی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاوران وزیر و اعضای فعال در کانون‌های استان‌ها در حوزه هنری برگزار شد، با تقدیر از وزیر ارشاد و با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) اظهار کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند: "بر شما باد بر نوباوگان که آنها آماده هر کار خیری هستند." و تعابیر دیگری نیز در این رابطه داریم. کودک‌محور، نوجوان محور و جوان‌محور یکی از برنامه‌هایی است که در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد به آن تاکید بسیار زیادی شده است و این امر مربوط به امروز نیست بلکه سال‌ها ادامه داشته و با قوت خود در حال ادامه است.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که فضای هنر فضای ارزشمندی است و مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تاکید داشته‌اند، گفت: رهبری فرموده‌اند انقلاب به هنرمند نیاز دارد و در تعبیر دیگر ایشان هنر را شیوه بیان کردن دقیق و نافذ مطالب می‌دانند و چه جایی بهتر از اینکه هنرمند در مسجد تربیت شود. بهترین فضا برای رشد هنرمند مساجد هستند.

رئیس کانون فرهنگی ـ هنری مساجد ادامه داد: در ۱۸ اسفند سال ۷۱ طرح کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد با پیام مقام معظم رهبری رقم خورد و در اوقات فراغت حدود ۲۰ هزار و ۹۰۰ کانون در ابتدای تابستان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ثبت نام کرده‌اند و امروز به ۲۲ هزار کانون رسیده است و اعضای کانون‌هایی که در سامانه سجا هستند، به بیش از ۱۴ هزار نفر رسیده و امیدواریم تا پایان سال به بیش از دو میلیون نفر برسد.

ارزانی در ادامه با تشکر از مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد بدون حتی یک ریال هزینه انجام شده است و اعضای آن در خدمت مردم هستند. این از رویش‌های انقلاب است و امسال که افتخار داریم چهلمین سال انقلاب را جشن بگیریم باید به این ظرفیت اشاره کنیم.

او ادامه داد: با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ۲۵ سال شورای عالی سیاستگذاری مساجد شکل گرفت و ما درصدد هستیم در این شورای عالی از تمام و ضعیت‌ها و نهادهای وزارتخانه‌ها و سایر ارگان‌ها در جهت بهره‌برداری از فعالیت‌های مسجد استفاده کنیم و این نهاد با سایر سازمان‌هایی همچون بسیج، اوقاف، حوزه علمیه، آموزش و پرورش و وزارت ورزش نیز همکاری دارد.

انتهای پیام

نظر شما