شناسهٔ خبر: 28629367 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس از وضعیت آب‌‌‌و‌هوا گزارش می‌دهد هشدار سیلابی‌ شدن ناگهانی‌ رودخانه‌ها در آذربایجان‌های شرقی و غربی

شدت بارش‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی‌ و آذربایجان غربی روز چهارشنبه خواهد بود و در ساعات بعدازظهر احتمال وقوع رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش بادشدید موقت و سیلابی شدن ناگهانی‌ مسیل‌ها و رودخانه‌ها در این مناطق وجود دارد‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی و داده‌های هواشناسی، امروز در مناطقی از استان‌های واقع در شمال‌غرب، غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر، بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد ادامه دارد.

روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه علاوه بر مناطق ذکر شده، در دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی و سواحل خزر افزایش ابر، بارش پراکنده، رعد و برق و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین روز پنج‌شنبه دریای عمان مواج است.

روز چهارشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی‌ و آذربایجان غربی خواهد بود و در ساعات بعدازظهر احتمال وقوع رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش بادشدید موقت و سیلابی شدن ناگهانی‌ مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد‌، از این رو به هموطنان در مناطق مذکور توصیه می‌شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و  مسیل‌ها خودداری کنند.

بر این اساس آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 25 و 17 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 42 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 3 درجه بالای صفر و پس از آن بیرجند با کمینه دمای 4 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی ۹۸-۹۷ (یکم مهرماه ۹۷) تا روز ۱۴ مهرماه سال زراعی جاری ۲.۹ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۶ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۵۱.۵ درصد کمتر از سال گذشته است.

همچنین میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲.۲ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۳۰.۸ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته دوم سال زراعی متعلق به منطقه رودسر در استان گیلان به میزان ۳۱۶.۹ میلی‌متر بوده است. 

میانگین گرم‌ترین منطقه کشور در این مدت، مهران و آبادان در استان خوزستان به میزان ۴۴.۴درجه سلسیوس و خنک‌ترین منطقه لاله‌زار در استان کرمان به میزان ۴.۲ درجه سلسیوس بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات بیشتری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

انتهای پیام/ب

نظر شما