شناسهٔ خبر: 28433925 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

ادعای پادشاه سودان به مالکیت منطقه حلایب در مصر

صاحب‌خبر -
خرداد:رئیس جمهوری سودان در سخنانی گفت که کشورش اسنادی در اختیار دارد که سودانی بودن منطقه "حلایب" را ثابت می‌کند و وی در تمامی دیدارهایش با مقامات سیاسی مصر درباره این موضوع با آن‌ها رایزنی خواهد کرد.

به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، عمر البشیر، رئیس‌جمهوری سودان اظهار کرد که کشورش اسناد و مدارکی در اختیار دارد که ثابت می‌کند منطقه حلایب (مثلث حلایب)، منطقه‌ مورد مناقشه بین مصر و سودان جزئی از خاک کشورش است.

البشیر ضمن اشاره به تمایل عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر به تحکیم روابط دو کشور در تمامی زمینه‌ها گفت که دو کشور می‌توانند درباره موضوعات مختلف ازجمله مرزها، تجارت و توافق آزادی‌های چهارگانه امضا شده میان دو کشور به تفاهماتی دست یابند.

وی در ادامه از نقش توافق صلح شرق سودان در تحقق صلح و استقرار در شرق این کشور قدردانی کرد و متعهد به ارائه تمامی خدمات در زمینه توسعه، آموزش و آب آشامیدنی به ساکنان این منطقه شد.

مثلث مرزی "حلایب-شلاتین-ابومارد" که در حاشیه دریای سرخ واقع شده سال‌ها است که مورد اختلاف مصر و سودان بوده و اختلاف بر سر مالکیت آن روابط میان دو کشور را دچار مشکل کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما