شناسهٔ خبر: 28344081 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

آقاپور علیشاهی مطرح کرد:

ضرورت ارتقای امنیت و سهولت استفاده از ابزارهای پرداخت الکترونیک

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت:از برنامه ها در راستای افزایش ضریب نفوذ، ارتقای امنیت و سهولت استفاده از ابزارهای پرداخت الکترونیک حمایت می شود.

صاحب‌خبر -

معصومه آقاپور علیشاهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت:مسئولان حوزه پرداخت الکترونیک بانک‌ مرکزی و شرکت شاپرک فعال در این حوزه با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گزارشی از عملکرد، وضعیت و نیازهای این حوزه به اعضای کمیسیون اقتصادی ارائه کردند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزودمدیرعامل شرکت شاپرک در این جلسه گزارش کاملی از روند شکل‌گیری این شرکت و نقشی که بانک ‌مرکزی در ساماندهی و بسترسازی شبکه پرداخت الکترونیک داشته، بسترهای فراهم شده در حوزه پرداخت الکترونیک، سهم مبلغی تراکنش‌های الکترونیک از تولید ناخالص داخلی و تأثیری که این تراکنش‌ها در کاهش نیاز به اسکناس و مسکوک در کشور داشته،ارائه کرد.

سهم رو به افزایش ابزارهای پرداخت الکترونیک در مبادلات 

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سهم رو به افزایش ابزارهای پرداخت الکترونیک در مبادلات روزمره جامعه، نشانه اعتماد و اطمینان مردم به امنیت و کیفیت این شبکه است، بنابراین از برنامه ها در راستای افزایش ضریب نفوذ، ارتقای امنیت و سهولت استفاده از ابزارهای پرداخت الکترونیک حمایت می شود.

آقاپور علیشاهی افزود: برطرف کردن خلأهای قانونی و مقرراتی، تسهیل استفاده از فنآوری‌های روز دنیا در حوزه امنیت پرداخت الکترونیک و اصلاح نظام کارمزدی از مسائلی بود که در جلسه مذکور مطرح و رسیدگی به این موضوعات مورد تاکید قرار گرفت.

گفتنی است جلسه مسئولان حوزه پرداخت الکترونیک بانک‌ مرکزی و شرکت شاپرک که در این حوزه فعال است با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با دعوت معصومه آقاپورعلیشاهی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، انجام شده است./

پایان پیام

نظر شما