شناسهٔ خبر: 28313781 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

بطحایی در گفت‌وگو با خانه ملت پاسخ داد:

وزارت آموزش و پرورش چرا از تاثیر قطعی معدل در کنکور کوتاه آمد؟ طرح جدید نمایندگان برای حذف کنکور/ تاثیر قطعی معدل در کنکور تب نمره‌گرایی را گسترش می‌دهد ردپای مافیای کنکور در کاهش تاثیر قطعی معدل در کنکور ۹۸ تاثیر قطعی معدل در کنکور بازی با سرنوشت دانش آموزان است

وزیر آموزش و پرورش درباره علت کاهش تاثیر قطعی معدل در کنکور از 30 به 20 درصد توضیحاتی ارائه داد.

صاحب‌خبر -

سید محمد بطحایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصمیم شورای سنجش و پذیرش مبنی بر کاهش تاثیر قطعی معدل در کنکور از 30 به 20 درصد و علت این تصمیم، گفت: کمیسیون تخصصی آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه‌ای مفصل با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاثیر قطعی 30 درصدی معدل در کنکور را در شرایط فعلی به ضرر دانش‌آموزان دانست. بنابراین شورای سنجش و پذیرش به این توصیه توجه کرد و نظر مشورتی نمایندگان را مدنظر قرار داد.

تصمیم شورای سنجش و پذیرش مبنی بر کاهش درصد تاثیر قطعی معدل در کنکور به دلیل شرایط موجود و تا حدودی رعایت احتیاط بود

وی افزود: تصمیم شورای سنجش و پذیرش مبنی بر کاهش درصد تاثیر قطعی معدل در کنکور به دلیل شرایط موجود و تا حدودی رعایت احتیاط بود.

بیشتر بخوانید: طرح جدید نمایندگان برای حذف کنکور/ تاثیر قطعی معدل در کنکور تب نمره‌گرایی را گسترش می‌دهد

                         ردپای مافیای کنکور در کاهش تاثیر قطعی معدل در کنکور ۹۸

                        تاثیر قطعی معدل در کنکور بازی با سرنوشت دانش آموزان است

این وزیر کابینه دوازدهم در ادامه در پاسخ به اینکه براساس قانون، سال 97 آخرین سال برگزاری کنکور بود، بیان کرد: شورای سنجش و پذیرش این موضوع را مطرح کرد و قانون به آخرین سال برگزاری کنکور اشاره‌ای نکرده بلکه نحوه برگزاری آزمون سراسری را مشخص کرده؛ قانون به تاثیر قطعی 30 یا 20 درصدی اشاره‌ای نکرده است.

مافیای کنکور نقشی در کاهش درصد تاثیر قطعی معدل در کنکور نداشتند

وزیر آموزش و پرورش در توضیح برخی ادعاها مبنی بر ردپای مافیای کنکور در کاهش درصد تاثیر قطعی معدل در کنکور، تاکید کرد: مافیای کنکور نقشی در این تصمیم نداشتند./

پایان پیام

نظر شما