شناسهٔ خبر: 28291029 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

سلیمی:

تاثیر قطعی معدل در کنکور بازی با سرنوشت دانش آموزان است

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بایستی برای کنکور 98 افزایش تاثیر مثبت معدل در کنکور جایگزین تاثیر قطعی می‌شد، گفت: تاثیر قطعی معدل در کنکور بازی با سرنوشت دانش آموزان است.

صاحب‌خبر -

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با انتقاد از تصمیم شورای سنجش و پذیرش در رابطه با تاثیر قطعی 20 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سال ۹۸، گفت: تاثیر قطعی معدل در کنکور زمانی قابل پذیرش است که داوطلبان از سال‌ها پیش از این امر آگاهی و اطلاع کافی داشته باشند.

افزایش تاثیر مثبت معدل در کنکور جایگزین تاثیر قطعی می‌شد

نماینده مردم محلات، دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهتر بود تاثیرگذاری معدل در کنکور 98 نیز مثبت بود اما میزان آن افزایش پیدا می‌کرد، افزود: تصمیمات این چنینی در آینده داوطلبان تاثیرات نامطلوبی دارد؛ براساس تصمیم شواری سنجش و پذیرش اعمال تاثیر قطعی 30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 98 نهایی شد اما پس از اعتراضات داوطلبان این درصد به 20 درصد کاهش پیدا کرد داوطلبان با این رفتارها  دچار سردرگمی شده و اضطراب و استرس آزمون برای آنها دو چندان می‌شود.

با وجود تنوع مدارس نمی‌توان تاثیر قطعی معدل را امری در راستای برقراری عدالت آموزشی دانست در حال حاضر 18 نوع مدرسه در کشور وجود دارد مسلما دانش‌آموزانی که شهریه چند میلیونی پرداخت می‌کنند از کیفیت آموزشی بهتری برخوردارند بنابراین نمی‌توان سابقه تحصیلی او را با سایر دانش‌آموزان مقایسه کرد

وی بیان کرد: با وجود تنوع مدارس نمی‌توان تاثیر قطعی معدل را امری در راستای برقراری عدالت آموزشی دانست در حال حاضر 18 نوع مدرسه در کشور وجود دارد مسلما دانش‌آموزانی که شهریه چند میلیونی پرداخت می‌کنند از کیفیت آموزشی بهتری برخوردارند بنابراین نمی‌توان سابقه تحصیلی او را با سایر دانش‌آموزان مقایسه کرد.

تاثیر قطعی معدل در کنکور باعث آسیب به دانش‌آموزان مناطق محروم می‌شود

سلیمی با بیان اینکه تاثیر قطعی معدل در کنکور باعث آسیب به دانش‌آموزان مناطق محروم می‌شود، اظهار کرد: تاثیر قطعی معدل در کنکور باید به تدریج و با آمادگی قبلی صورت گیرد تصمیمات دفعتی ثمره‌ای جز سرگردانی و اضطراب برای دانش‌آموزان ندارد.

برگزاری امتحات استاندارد در گرو داشتن بانک سوالات استاندارد

این نماینده مردم در مجلس در توضیح برخی ادعاهای آموزش و پرورش مبنی بر استاندارد بودن امتحانات نهایی، خاطرنشان کرد: تا زمانی که بانک سوالات امتحانی وجود نداشته باشد نمی‌توان ادعایی مبنی بر استاندارد بودن امتحانات نهایی داشت در حال حاضر سوالات بنا به سلیقه افراد طراحی می‌شود.

زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آزمون نهایی استاندارد فراهم نشده

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: تاکنون زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آزمون نهایی استاندارد فراهم نشده و تاثیر قطعی معدل در کنکور بازی با سرنوشت دانش آموزان است./

پایان پیام

 

نظر شما