شناسهٔ خبر: 28304943 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

25 روستای مهاباد با مشکل آب آشامیدنی مواجه است

مهاباد- ایرنا- رییس اداره آب و فاضلاب روستایی مهاباد گفت: 25 روستا شامل 14 درصد کل روستاهای این شهرستان با کمبود آب آشامیدنی مواجه است.

صاحب‌خبر -

کمال حسنی نالوسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال به علت کاهش شدید منابع برفی نسبت به سال های گذشته، 20 روستای بخش خلیفان و پنج روستای بخش مرکزی مهاباد با مشکلات کمبود آب در ساعاتی از شبانه روز مواجه است.
وی افزود: در شروع فصل گرما بیش از 35 روستای این شهرستان با مشکل آب مواجه بودند که با اقدامات انجام گرفته شامل حفر چاه این تعداد به 25 روستا کاهش یافت و هم اکنون آب آشامیدنی در آنها به صورت جیره بندی استفاده می شود.
'نالوسی' با بیان اینکه هم اکنون برای هیچکدام از روستاها آبرسانی به صورت سیار انجام نمی شود، اظهار داشت: این اداره در صورت نیاز، آمادگی کامل جهت انتقال آب به نقاط مختلف را دارد.
وی با اشاره به عملکرد این اداره در خصوص اصلاح و بازسازی شبکه های آبرسانی روستاها، گفت: امسال طرح 2 کیلومتری اصلاح شبکه و خط انتقال، توسعه پنج کیلومتری شبکه آبرسانی، احداث 11 مورد محل تامین آب و ساخت 400 مترمکعب مخزن ذخیره سازی در راستای خدمت رسانی به روستاییان این شهرستان انجام شده است.
رییس اداره امور آب و فاضلاب روستایی مهاباد یادآور شد: با توجه به اینکه هر ساله تعداد زیادی از روستاهای این شهرستان با مشکل آب مواجه می شوند، از این رو مطالعات طرح آبرسانی به روستاها از طریق تصفیه خانه آب شرب انجام شده و به اتمام رسیده است.
نالوسی افزود: با پیگیری نماینده مردم مهاباد این طرح در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است و عملیات اجرایی آن پس از تصویب و تخصیص اعتبار آغاز می شود.
به گزارش ایرنا 104 روستا با جمعیت بالغ بر 58 هزار نفر شامل 14 هزار و 604 مشترک زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی این شهرستان هستند.
مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای 2 بخش مرکزی و خلیفان با 192 روستای دارای سکنه است.
9903/6185/3072

نظر شما