شناسهٔ خبر: 28302076 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارتش با همه سختی و مظلومیت از آرمان‌های انقلاب دفاع کرد

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی تاکید کرد: ارتش ۸ سال با تمام سختی و مظلومیت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع و انقلاب را با کمک سایر نیرو‌های مسلح، حفظ کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام حسینیان در آیین رونمایی از ۶ جلد کتاب تقویم تاریخ دفاع مقدس در فرهنگسرای اندیشه با تسلیت ایام محرم و شهادت عده‌ای از هموطنان‌مان به دست تروریست‌های تکفیری افزود: شاهد این ماجرا شهادت بیش از صد هزار نیروی مسلح و جانبازان انقلاب هستند، در این حماسه‌آفرینی هیچ شکی نیست، اما این در اذهان رزمندگان است و کسانی باید این حماسه‌ها را به نسل‌های آینده منتقل کند.

وی گفت: از خدا می‌خواهم دشمنان این مرز و بوم را هر چه زودتر خوار و ذلیل بگرداند.

حسینیان ادامه به نقش ارتش در ثبات جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: باید در جلسات متعدد این مسئله تحلیل و ارزیابی شود، انقلاب اسلامی ایران از بدو پیدایش تا پیروزی همواره مورد دشمنی دشمنان بشریت بوده است، با اینکه در ایام قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مناسبات بین‌المللی که حاکم بر جهان بود یک رقابت بین شرق و غرب را ایجاد کرد؛ آنهم شرق به رهبری شوروی و غرب با رهبری آمریکا، این‌ها جهان را تقسیم کرده بوند و تمام تلاش‌شان این بود حوزه نفوذ را گسترش دهند و اجازه ندهند رقیب در حوزه نفوذ آن‌ها وارد شود.

وی گفت: عجیب بود که اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا و غرب با همه اختلاف ایدئولوژیک و منافعی که در جهان داشتند، اما بر سر انقلاب اسلامی وحدت نظر داشتند؛ یعنی هر دو ابرقدرت تلاش می‌کردند انقلاب به پیروزی نرسد، اما آنچه بر غرب حاکم بود، نظام لیبرالیستی و آنچه در شرق حاکم بود نظام مارکسیستی بود، این‌ها یک دشمن مشترک داشتند به نام نظام اسلامی که انقلاب اسلامی داعیه‌دار آن بود.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در مسئله جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی همه متحد بودند، اما وقتی انقلاب به پیروزی رسید هم دشمنی‌ها استمرار داشت، افزود: توطئه داخلی و خارجی هر دو توسط قدرت‌های بزرگ شکل گرفت، بسیاری از توطئه‌های داخلی که موجب تجزیه‌طلبی شد از سوی شوروی مورد حمایت قرار می‌گرفت، شورش ترکمن‌ها در شمال ایران، شورش برخی کرد‌ها در غرب ایران و الاحوازیه در جنوب ایران ابتدا به حمایت و پشتیبانی شوروی شکل گرفت، غربی‌ها توطئه‌ای را به نام حمله صدام حسین علیه ایران شکل دادند که ۸ سال این جنگ نابرابر ادامه داشت.

حسینیان به سلاح‌های ارتش عراق اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ فروند میراژ F۱۰۰ توسط فرانسه در گرماگرم جنگ به دولت عراق فروخته شد، همچنین دیگر سلاح‌ها، تانک‌های T۷۲ و توپخانه‌های مقتدر شوروی از سوی شرقی‌ها در حمایت از صدام در اختیار او بود و اروپایی‌ها، چون آلمان سلاح‌های شیمیایی در اختیارش قرار داده بودند، اما در آن روز‌ها با وجود اینکه ارتش به دلیل تغییرات متزلزل بود، اما توانست در یک اقدام یعنی یک جنگ حسینی، نابرابر وعاشورایی ارتش متجاوز عراق را متوقف و ارتش عراق را از سرزمین‌های اشغالی خارج کند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه جوهر و قلمی که پشتوانه وانتقال دهنده خون حماسه‌گران به نسل‌های پس از خود هستند باید به میدان بیاید، افزود: اگر حضرت زینب (س) نبود، کربلا در کربلا می‌ماند و چه زیبا گفت آن‌ها که رفتند کاری حسینی کردند و این‌ها که ماندند باید کار زینبی انجام دهند والا یزیدی هستند.

حسینیان با تاکید تالیف آثار در حوزه دفاع مقدس گفت: تاکنون ۵۰ جلد از تاریخ دفاع مقدس منتشر شده است و باید همینطور ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه من از امیردریادار سیاری خواهش می‌کنم تنها به نیرو‌های زمینی بسنده نشود و خاطرات نیروی دریایی و هوایی هم ثبت شود، افزود: ما مردان جنگ هستیم اگر ما دلسوزی نکنیم معلوم نیست کسی دیگر این راه را ادامه دهد یا نه.

نظر شما