شناسهٔ خبر: 28298360 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

نقش موتورلانس‌ها در كاهش زمان رسیدن نیروهای اورژانس به صحنه حادثه

وی با اشاره به نقش موتورلانس‌ها در كاهش زمان رسیدن نیروهای اورژانس به صحنه حادثه گفت: با توسعه این ناوگان، زمان رسیدن نیروهای اورژانس به كمتر از ده دقیقه رسیده است و قرار است ۵۰۰ دستگاه موتورآمبولانس جدید به سیستم اورژانس كشور افزوده شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش نما، پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در مراسم چهل و سومین سالروز تأسیس سازمان اورژانس ضمن تسلیت گفتن ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) و همچنین شهادت هم‌وطنان اهوازی، اظهار داشت: نیروهای اورژانس کشور در تمام حوادث تلاش بسزایی انجام داده‌اند، به طور مثال؛ در همین حادثه اخیر حمله تروریستی، نیروهای اورژانس زیر رگبار گلوله تروریست‌ها تمام مصدمان را جابجا کردند و آنها را به سرعت به بیمارستان‌های منطقه انتقال دادند.

وی افزود: در حوادث تلخ تصادف اتوبوس کرمان و همچنین اتوبوس کردستان و همچنین سایر حوادث مشابه، نیروهای اورژانس شجاعانه اقدام به کمک‌رسانی به مصدومان کرده‌اند و خدمات‌رسانی را به صورت جهادی انجام داده‌اند.

کولیوند افزود: نیروهای اورژانس در نجات دادن جان مصدومان نقش بسزایی دارند که این موضوع باعث کاهش هزینه‌های اجتماعی، عاطفی و اقتصادی در جامعه می‌شود.

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به خدمت‌رسانی نیروهای اورژانس در حادثه زلزله کرمانشاه توضیح داد: خدمت‌رسانی این عزیزان در حادثه زلزله کرمانشاه از چشم تیزبین مردم دور نخواهد ماند، اما باید توجه داشته باشیم که خدمت‌رسانی به هم‌وطنان با کمک سایر نهادها انجام شده است.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه حضور به موقع نیروهای اورژانس کشور بر سر صحنه حوادث و همچنین اخلاق‌‌مداری نشانه جهاد است،‌ تأکید کرد: نیروهای اورژانس باید این موضوعات را جدی گرفته و به صورت دقیق به وظایف خود عمل کنند تا مورد رضایت خداوند متعال قرار گیرند.

کولیوند خاطرنشان کرد: تدوین برنامه پنج‌ساله سازمان اورژانس کشور در حال نهایی شدن است و به محض قطعی شدن، آن را ابلاغ خواهیم کرد.

وی افزود: در راستای افزایش مهارت نیروهای اورژانس آموزش‌هایی را برای آنها تحت عنوان مهارت‌آموزی در نظر گرفته‌ایم، همچنین آموزش‌های عمومی برای اقشار مختلف جامعه در برنامه‌های این سازمان قرار دارد که این موضوع می‌تواند به پیشگیری از بروز خسارات کمک زیادی کند.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه اولین افرادی که در محل حادثه حاضر می‌شوند خانواده‌های مصدومان هستند توضیح داد:‌ در همین راستا بسته‌های مختلف آموزشی برای رانندگان، دانش‌آموزان، طلاب و اهالی رسانه تدوین شده است، همچنین امیدواریم بتوانیم تا آموزش‌های لازم را با همکاری وزارت آموزش و پرورش به دانش‌آموزان ارائه دهیم.

وی افزود: با هماهنگی‌هایی که با وزارت علوم انجام شده است، در دانشگاه‌های کشور پایگاه‌های اورژانس راه‌اندزای خواهد شد و در کنار ارائه خدمات، آموزش‌های لازم نیز به دانشجویان ارائه شود.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه با کمک وزارت بهداشت توانستیم تعداد قابل توجهی آمبولانس به ناوگان زمینی اورژانس اضافه کنیم، گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ عدد آمبولانس جدید به سازمان اورژانس افزوده شده است اما باید توجه داشته باشیم که در سطح کشور یک هزار و ۴۸۰ عدد آمبولانس غیرفعال وجود دارد که باید نوسازی آنها در اولویت قرار گیرد.

کولیوند خاطرنشان کرد: توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از جمله اقداماتی که باید تمرکز بیشتری بر روی آن داشته باشیم، به دلیل اینکه تاکنون ما نتوانستیم به طور کامل از تکنولوژی‌های جدید استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه توسعه آمبولانس‌های هوایی نیز اقدامات بسیار مهمی صورت گرفته است، افزود: تاکنون بالغ بر ۲۳ هزار مصدوم به صورت هوایی به مراکز درمانی انتقال داده شده‌اند و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به نقش موتورلانس‌ها در کاهش زمان رسیدن نیروهای اورژانس به صحنه حادثه گفت: با توسعه این ناوگان، زمان رسیدن نیروهای اورژانس به کمتر از ده دقیقه رسیده است و قرار است ۵۰۰ دستگاه موتورآمبولانس جدید به سیستم اورژانس کشور افزوده شود.

سرپرست اورژانس کشور ادامه داد: با مذاکراتی که با وزیر بهداشت در خصوص حقوق و مزایای کارکنان اورژانس کشور انجام شده است، امیدواریم افرادی که به صورت شرکتی کار می‌کنند، قراردادشان به صورت یکسان مشخص شود و نباید این افراد با اشل کارگری حقوق دریافت کنند و همچنین مزایایی برای آنها نیز درنظر گرفته خواهد شد.

کولیوند خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات موفقیت‌آمیز اورژانس کشور، طرح‌های ۲۴۷ و ۷۲۴ بوده است که بدینوسیله توانستیم بیماران سکته قلبی و مغزی را با سرعت بیشتری به مراکز درمانی انتقال دهیم.

نظر شما