شناسهٔ خبر: 28295950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

حج امسال موفقیت آمیز بود

به گزارش ایرنا ابوالفضل نوفرستی روز دوشنبه در دیدار جمعی از دست اندرکاران حج 97 با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: آسیب شناسی حج 96 و برگزاری 24

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا ابوالفضل نوفرستی روز دوشنبه در دیدار جمعی از دست اندرکاران حج 97 با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: آسیب شناسی حج 96 و برگزاری 24 کارگروه تخصصی موجب رفع آسیب ها و رضایتمندی حجاج در حج امسال شد.
وی گفت: اعزام زایران بیت الله الحرام نسبت به سال گذشته از افزایش خوبی برخوردار بود و 19 کاروان زیارتی استان در قالب 10 پرواز به سرزمین وحی سفر کردند.
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی اظهار داشت: از سه هزار زایر حج تمتع 52 درصد مرد و بقیه زن بودند و میانگین سن حجاج بین 19 تا 90 سال بود.
وی گفت: آمار فوتی حجاج در این سفر معنوی نسبت به سال گذشته کاهش داشته و یکی از فوتی های حج امسال مربوط به شهرستان درمیان خراسان جنوبی بود که در سرزمین وحی خاکسپاری شد.

** حضور 22 هزار نفری مردم خراسان جنوبی در اربعین 96
نوفرستی با بیان اینکه سال گذشته 22 هزار نفر از مردم خراسان جنوبی در راهپیمایی بین المللی اربعین شرکت کردند گفت: طبق پیش بینی های انجام شده در اربعین امسال هم حضوری چشمگیر را شاهد خواهیم بود.
وی اظهار داشت: با پیگیری هایی که صورت گرفت تا چند روز دیگر کنسولگری عراق در خراسان جنوبی ایجاد می شود که این مهم روند اخذ ویزای زایران را تسهیل خواهد کرد.
مدیر حج و زیارت استان خراسان جنوبی افزود: از آنجا که کنسولگری عراق در سیستان بلوچستان مستقر نیست مقرر شده تا همکاری های لازم برای اخد ویزای زایران این استان در خراسان جنوبی انجام شود.
مدیر کل فرودگاه های خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: هفت هزار و 900 تن بار مربوط به زایران حج 97 در فرودگاه بیرجند جا به جا شد.
هادی سلامی افزود: با هماهنگی های انجام شده در 2 سال گذشته امکان پروازهای حج تمتع از فرودگاه بین المللی بیرجند فراهم شد در حالی که این ظرفیت قبل از آن امکان پذیر نبود.
وی بیان کرد: ظرفیت های به وجود آمده موجب ورود و خروج سه هزار زایر در پنج روز کاری فرودگاه بیرجند شد و زایران رضایت کامل داشتند.
3215*3028
انتهای پیام

نظر شما