شناسهٔ خبر: 28296842 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد:

پیش بینی اعزام ۲۲ هزار زائر خراسان جنوبی به پیاده روی اربعین

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می شود ۲۲ هزار زائر از استان خراسان جنوبی امسال در پیاده روی اربعین شرکت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، ابوالفضل نوفرستی امروز ( 2 مهر) در دیدار دست اندرکاران و کارگزاران حج تمتع سال 97 استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: امسال 19 کاروان حج تمتع با 10 پرواز از فرودگاه بین المللی استان عازم سرزمین وحی برای مراسم حج تمتع شدند.

 

وی با بیان اینکه 62 درصد زائران 50 تا 60 سال سن داشتند، گفت: در سال جاری حدود 3 هزار نفر زائر از خراسان جنوبی به مکه اعزام شدند که از این تعداد 48 درصد زن و مابقی مرد بودند.

 

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه زائران حج تمتع امسال استان نسبت به سال گذشته 51 درصد رشد داشته است، ادامه داد: حجاج امسال مراسم حج خوب و آرامی را تجربه کردند و این مراسم رضایت حداکثری مردم را به دنبال داشت.

 

نوفرستی با اشاره به مراسم اربعین حسینی، گفت: سال گذشته 22 هزار نفر از خراسان جنوبی به مراسم اربعین حسینی اعزام شدند و امسال نیز پیش بینی می شود همین تعداد در پیاده روی اربعین شرکت کنند.

 

وی از استقرار کنسولگری موقت عراق برای صدور ویزا در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: استان سیستان و بلوچستان نیز ویزای خود را از خراسان جنوبی دریافت می کنند.

نظر شما