شناسهٔ خبر: 28280497 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

تقارن «مهر، محرم و دفاع مقدس» و ایجاد کامل‌ترین مدرسه و دانشگاه

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: تقارن با شکوه آغاز فصل علم و معرفت با هفته دفاع مقدس و ماه محرم الحرام یکی از نقاط عطف جامعه ماست و می‌تواند کامل‌ترین مدرسه و دانشگاه برای کسانی باشد که جویای کشف و کسب آموزه‌های عمیق انسانی ، معرفتی و الهی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، در پیام علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت بازگشایی مدارس آمده است: آغاز فصل دانایی با فصل پاییز عجین شده است، هر یک رستاخیزی است که مفهوم خاص خود را دارد. آغاز ماه مهر، روز پا گذاشتن به دنیای بی‌حد و حصر دانایی و خرد، روزی است که انسان را از کودکی‌ها، تاریکی‌ها و ناشناخته‌ها به مرور زمان به دنیای بینش هدایت می‌کند و یافته‌های بشری را به او می‌آموزد و اینچنین انسان را از سایر مخلوقات، متمایز و برتر می نماید.

تقارن با شکوه آغاز فصل علم و معرفت با هفته دفاع مقدس و ماه محرم الحرام یکی از نقاط عطف جامعه ماست و می‌تواند کامل‌ترین مدرسه و دانشگاه برای کسانی باشد که جویای کشف و کسب آموزه‌های عمیق انسانی ، معرفتی و الهی هستند.

همزمانی این مناسبت‌های مهم می تواند این مفهوم را داشته باشد که ما می توانیم با اکسیر دانایی و توانایی مرزهای جدید علم و دانش و پژوهش را درنوردیم و با پیوند علم و ایمان، قله‌های رفیع بهروزی، پیروزی و کامیابی را فتح کرده و با گام‌های مصمم و استوار، آغازگر بهار اندیشه و دانایی باشیم.

اینجانب در سالی که مزین به شعار «حمایت از کالای ایرانی» است، طلوع مهر و آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را بر پویندگان طریق علم و معرفت، معلمان فرهیخته و دانش‌آموزان عزیز، صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گویم.

امید است در سال تحصیلی جدید، مدارس که فعالیت خود را آغاز می‌نمایند در ظل عنایات الهی و توجهات حضرت، ولی امر (عج) و با ابتنا بر کاربست «تدبیر» در تمام امور، در بهار تعلیم و تربیت شاهد پیشرفت همه جانبه کشور و بسط «امید» در پیکر جامعه همیشه سرافراز ایران اسلامی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما