شناسهٔ خبر: 28264501 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه قوه قضاییه:

مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه قوه قضاییه: نقاب بی طرفی رسانه های غربی در حادثه تروریستی اهواز از چهره آنها کنار رفت

مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه قوه قضاییه گفت: در بزنگاه‌هایی همچون حادثه تروریستی اهواز که منافع حاکمیت در آن اولویت داشته، چهره واقعی رسانه‌های غربی نمایان شده و بلافاصله موضع خود را مطابق با میزان تحقق اهداف‌شان در آن رویداد تنظیم می کنند و به سادگی از اصول اخلاقی و حرفه‌ای عدول می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سید محمدرضا خوشرو مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه معاونت فرهنگی قوه قضاییه در تبیین مواضع رسانه های غربی نسبت به بازتاب حمله تروریستی اهواز گفت: در رسانه‌های جهان مانند بی‌بی‌سی که مدعی بی‌طرفی است، کاربست تکنیک‌های عملیات روانی منطبق با خط مشی همان رسانه تعیین می‌شود. سیاست بی‌بی‌سی بر اساس نظرات شورای راهبردی و نظارتی‌اش تعیین می‌شود و خبرنگاران برای پایبندی به این دستورالعمل‌ها، الزاماتی دارند که به راحتی نمی‌توانند از آن عدول کنند.

خوشرو ادامه داد: رسانه های غرب در مواجهه با کشورهایی که با آن‌ها در تضاد منفعتی هستند، بین دولت و ملت فاصله‌ای نمی‌اندازند و همواره هر دوی آن‌ها را متخاصم محسوب می‌کنند و در دستورالعمل‌هایشان نیز همین گونه تصریح کرده‌اند.

وی گفت: بی بی سی هیچ وقت حاضر نشد گروهکی را که جهان به تروریست‌ بودنش اذعان دارد، بپذیرد. بلکه آن‌ها را همچنان یک گروه مسلحانه، شبه نظامی، مسلحین سُنی، پیکارجویان سنی و از این گونه موارد نامگذاری می کند، چرا که عمدتا منفعت این رسانه‌ها در گرو اقدامات این گروهک‌هاست.

مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه معاونت فرهنگی قوه قضاییه یادآور شد:گروهک‌های تروریستی مانند الاحوازیون مورد حمایت نهادهای امنیتی انگلستان هستند و دولت‌های متخاصم مثل عربستان سعودی هزینه‌ آن‌ها را تامین می‌کنند. این گروه‌ها، یک نوع جنگ نیابتی را با حکومت‌ها، دولت‌ها و حتی ملت‌ها به راه انداخته‌اند و فقط به دنبال منافع خود در جهان هستند. برای آنها نه جان انسان مهم است، نه حقوق بشر و نه حاکمیت، نه دیپلماسی و نه دموکراسی.

وی به ادعای حرفه ای بودن رسانه بی بی سی اشاره کرد و گفت: در بزنگاه‌هایی که منافع حاکمیت در آن اولویت داشته، چهره واقعی این رسانه‌ها نمایان شده و بلافاصله موضع خود را مطابق با میزان تحقق اهداف‌شان در آن رویداد تنظیم می کنند. این رسانه‌ها در مواجهه با برخی رویدادها به سادگی از اصول اخلاقی و انسانی و بلکه از اصول ژورنالیستی و حرفه‌ای خودشان نیز عدول می‌کنند.

خوشرو در تبیین موج ضد ایرانی رسانه‌ های غربی گفت: مواضع برخی از آنها، چهره واقعی و پنهان دست‌اندرکاران خود را نشان داده و مبرهن است که مشکل آنها فقط با حاکمیت نیست بلکه با مردم ایران نیز مشکل دارند.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت سواد رسانه ای گفت: نحوه عملکرد رسانه‌های معاند مثل بی‌بی‌سی که پوشش و نقاب بی‌طرفی را در رویدادهای مختلف کنار زده اند، باید نگاه ما را  نسبت به اعتبار و عملکرد آنها هوشمندانه کند.

انتهای پیام/

نظر شما