شناسهٔ خبر: 28257861 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

بانک و بیمه

صاحب‌خبر -

ساعت کاری بانک‌های خصوصی
 در مهرماه تغییر نمی‌کند

دبیر کانون بانک‌ها و موسسات خصوصی کشور اعلام کرد که ساعت کاری بانک‌ها در دو هفته نخست مهر ماه تغییری نمی‌کند.به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، محمدرضا جمشیدی درباره اینکه ادارات و دستگاه‌های دولتی می‌توانند برای کمک به مدیریت ترافیک در شهرها با توجه به بازگشایی مدارس اقدام به شناور کردن ساعت کاری کنند، گفت: ساعت کاری بانک‌های خصوصی در ۲ هفته نخست مهرماه هیچ تغییری نمی‌کند و مطابق قبل است.وی افزود: ساعت کاری برخی از بانک‌های خصوصی از ساعت ۸ تا ۱۶ و برخی دیگر ۸ تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه است و کارکنان براساس ساعت کاری قبلی خود بر سر کار حاضر شده و خدمات دهی انجام می‌دهند.پیش تر سردار محمدرضا مهماندار، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ  اعلام کرده بود که امسال در ۲ هفته ابتدایی مهرماه با مصوبه شورای ترافیک استان تهران ساعات آغاز کار کارمندان شناور شده و بین ساعات ۷ تا ۸ و ۳۰ دقیقه شناور شده است.وی با بیان اینکه این تغییر ساعت تنها مربوط به ۲ هفته ابتدایی مهرماه است، افزود: موارد استثناء نیز به کارمندان اطلاع داده شده است و مشاغلی همچون کارمندان بانک‌ها و دستگاه‌های خدماتی برابر ضوابط موجود فعالیت خواهند کرد.

برگزاری سومین مدرسه تابستانه‌ دانشگاه خاتم

مؤسسه مطالعات پیشرفته تهران در دانشگاه خاتم و با همکاری بانک‌پاسارگاد، جهت ایجاد زمینه‌‌ی مناسب برای بهره‌مندی از دانش استادان بنام دانشگاه‌های معتبر جهان، اقدام به برگزاری سومین مدرسه‌ی تابستانی (Summer School) کرده‌ است. به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، سومین و آخرین مدرسه تابستانی دانشگاه خاتم سال 2018، در حوزه علوم کامپیوتری، با عنوان «شبکه‌ها و سیستم‌ها»، با استقبال بسیار خوب دانشجویان و مشارکت 11 استاد از دانشگاه‌های معتبر Eindhoven University of Technology, Mälardalen University, MIT, University of Twente, University of Nebraska-Lincoln, University of Leicester, University of Toronto, University of Waterloo, University of Tehran, Shahid Beheshti University برگزار شد. در این دوره در حدود 50 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های برتر کشور نیز حضور داشتند. بر اساس این خبر، «موسسه مطالعات پیشرفته تهران» در دانشگاه خاتم در نیمه اول سال 1397، همچون سال‌های گذشته اقدامات مؤثری در راستای گسترش علم و برگزاری رویدادها و سخنرانی‌های علمی انجام داده‌است. برگزاری 7 سخنرانی علمی، 3 دوره کوتاه‌مدت و 3 مدرسه تابستانی از جمله‌ی این اقدامات هستند. هدف این مؤسسه از برگزاری چنین رویدادهایی، به‌ویژه مدارس تابستانی با حضور استادان متعدد از دانشگاه‌های برتر بین‌المللی، گشودن باب تعاملات آموزشی و پژوهشی میان استادان، پژوهشگران و دانشجویان شاغل در مؤسسات و دانشگاه‌های داخل کشور و استادان، پژوهشگران و دانشجویان ایرانی و خارجی شاغل در برترین مؤسسات بین‌المللی است. برگزاری دوره‌های مشابه، جهت شرکت استادان و دانشجویان ادامه داشته و از طریق سایت دانشگاه خاتم به آدرس www.khatam.ac.ir اطلاع‌رسانی خواهد شد. گفتنی است مدارس تابستانی یاد شده، در حوزه‌های نوینی مانند رمز ارزها تحت عنوان «اقتصاد رمز ارزها»، علوم داده تحت عنوان «اقتصاد داده‌های عظیم» و همچنین علوم کامپیوتری تحت عنوان «شبکه‌ها و سیستم‌ها»، به همت جمعی از متخصصان و اندیشمندان داخلی و خارجی از برترین دانشگاه‌های سراسر جهان و تحت هدایت مؤسسه نوین و پیشرو «پشتیبانی پژوهش‌های پیشرفته تهران» در دانشگاه خاتم برگزار شد.

حفظ موجودی حساب پس انداز بانک ملی ایران
 تا پایان قرعه کشی

با وجود گذشت یک ماه از پایان مهلت افتتاح و یا تکمیل موجودی حساب‌های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران، دارندگان این حساب‌ها همچنان نباید تا مشخص شدن نتایج قرعه کشی، موجودی حساب خود را به کمتر از 500 هزار ریال کاهش دهند. به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، تا زمان انجام قرعه کشی حساب‌های قرض الحسنه پس انداز این بانک هنوز مدت زمانی باقی مانده است.بر اساس آنچه از پیش اعلام شده بود، باز بودن حساب و داشتن حداقل موجودی 500 هزار ریالی در روز قرعه‌کشی، شرایط لازم برای شرکت حساب‌ها در قرعه‌کشی است.همچنین حفظ حداقل موجودی حساب به مبلغ 500 هزار ریال به مدت سه ماه یا 90 روز متوالی در طول دوره قرعه‌کشی و یا از زمان آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی، شرط کافی برای اعطای جوایز به برندگان حساب‌هاست.بنابراین به همه مشتریان بانک که به منظور شرکت در قرعه کشی، حساب خود را افتتاح و یا موجودی خود را تکمیل کرده اند پیشنهاد می‌شود تا زمان اعلام نتایج قرعه کشی، موجودی آن را تغییر نداده و یا دست کم موجودی را در کف 500 هزار ریال نگه دارند.

آغاز پرداخت تسهیلات ٦ درصدی
 در بانک صادرات ایران 

دریافت تسهیلات با نرخ سود ٦ درصدی از شعب بانک صادرات ایران در قالب «سپرده کوتاه‌مدت طرح ٦٧» عملیاتی شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک در راستای تامین نیازهای تسهیلاتی مشتریان با ارائه طرح جدیدی از مجموعه خدمات نوین بانکی خود، شرایط دریافت تسهیلات در تمامی بخش‌های اقتصادی را با اجرای «سپرده کوتاه‌مدت طرح ٦٧» تسهیل کرد که بر اساس آن، مشتریان و عموم هموطنان می‌توانند با افتتاح «سپرده کوتاه‌مدت طرح ٦٧»، منابع خود را با نرخ سود ٧ درصد سالانه در شعب بانک صادرات ایران سپرده‌گذاری و در شرایط نیاز، حداکثر ظرف ٤٨ ساعت، ٨٠ درصد آن را با نرخ ٦ درصد تسهیلات دریافت کنند.بنابر این گزارش، حداقل مبلغ جهت افتتاح این نوع حساب ٥٠ میلیون ریال و حداکثر سقف تسهیلات پرداختی ٢ میلیارد ریال است. نرخ سود علی‌الحساب در این طرح نیز هفت درصد است. این طرح در قالب عقد مرابحه با اقساط ٣٦ ماهه اجرا می‌شود و نیازی به وثیقه ندارد.بانک صادرات ایران با عملیاتی کردن طرح‌هایی همچون «خزانه زرین سپهر»، «اعتبار سپهر»، «پیمان»، «همیاران محرم» و «سپرده کوتاه مدت طرح ٦٧» طی دو ماه اخیر تلاش‌های ویژه‌ای برای تسهیل دریافت تسهیلات با توجه به نیاز‌های متنوع مشتریان، روان‌سازی وصول مطالبات با ایجاد مشوق‌های ارزشمند، ایجاد ارزش افزوده برای دارایی‌های مشتریان و استفاده بهینه از منابع بانکی در مسیر تولید داخلی انجام داده که مورد استقبال  فراوان مشتریان و هموطنان نیز قرار گرفته است.

نظر شما