شناسهٔ خبر: 28248622 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش خبرداد

افزایش ۲۵ درصدی حق شغل فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال ازمون استخدامی داریم گفت:حق شغل فرهنگیانی که ۶ ساعت حق التدریس دارند ۲۵ درصد افزایش می یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، سیدمحمد بطحایی امروز(31 شهریورماه 1397) در نشست خبری که در دارالفنون در حال برگزاری است گفت: برای سال تحصیلی جدید تعداد 13 میلیون و 787 دانش اموز ثبت نام قطعی انجام داده اند.

 

وی افزاود: 3 درصد هم  از دانش آموزان که از اتباع غیر ایرانی، شاخه کار و دانش و پایه دهم هستند که ثبت نام را تکمیل نکرده اند.

 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:  آمار قطعی کلاس های درس 483  هزار باب  است اما پیش بینی می شود به 498 هزار کلاس درس برسد. در سال تحصیلی 97_98 حدود 16 هزار کلاس درس جدید خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته 91 هزارو 721 مدرسه داشته ایم گفت: امسال حدود یک هزارو 100 مدرسه دولتی به این تعداد اضافه شد. مدارس غیردولتی در سال گذشته 15 هزارو 355 بود که هنوز آمار قطعی را برای امسال بدستم نرسیده است.

 

142 هزار بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی داریم

 

بطحایی با تاکید براینکه 142 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی علی رغم همه تلاش ها داشته ایم گفت:در سال تحصیلی گذشته 31 هزارو 910 دانش آموز بازمانده از تحصیل را توانستیم جذب کنیم.

 

ثبت نام بیش از 5 هزار نفر دانش آموز ابتدایی فاقد مدارک هویتی

 

وی ادامه داد:تعداد 5 هزار و 69 دانش آموز فاقد مدارک هویتی با هماهنگی و همکاری وزارت کشور در کلاس های دوره ابتدایی ثبت نام شدند. امیدوارم در سال تحصیلی پیش رو این عدد را یعنی کسانی که به دلیل نداشتن مدارک هویتی امکان تحصیل نداشته بیش از سال گذشته کنیم.

 

بطحایی تصریح کرد: نرخ تحت پوشش دوره ابتدایی 98 درصد شده است. نرخ ثبت نام خالص به بیش از 97 درصد است.

 

ساخت هشت هزار کلاس درس جدید

 

وی افزود: حدود هشت هزار کلاس جدید در سال تحصیلی افتتاح می شود. برای این تعداد یک هزار و 450 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

 

بطحایی ادامه داد: امسال یکی از ردیف های عمرانی ما صد درصد تخصیص یافت که توانستیم پروژه ها عمرانی را عمیلیاتی کنیم.

 

وی با اشاره به مشارکت خیرین گفت: خیرین سهم عمده ای را در پروژه های عمرانی داشته اند. در زلزله کرمانشاه 78 مدرسه تخریب شد. خوشبختانه با همت به عمل آمده 59 مدرسه آماده بهره برداری شده است.ما همزمان با تخریب و بازسازی مدارس کرمانشاه جدید که در معرض خطر بودند با همت خیرین توانستیم بازسازی و تخریب و نوسازی را انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه 200 پروژه داریم که تا پایان سال به بهره برداری می رسد گفت: در شش ماهه اول امسال نزدیک به 49 میلیارد تومان تجهیزات هنرستان ها را تامین کردیم. امسال هنرستان ها پایه دوازدهم را برای اولین بار دارند. علی رغم  مضیقه مالی 50 میلیارد تخصیص یافت و طی چند روز آینده 50 میلیون تومان دیگر برای تجهیز کارگاه ها تخصیص داده می شود.

 

وی با اشاره به وضعیت دانشگاه فرهنگیان گفت: در مهرماه پیش رو 34 هزارو 600 نفر را پذیرفته داریم که 15 هزار نفر از طریق ماده 28 جذب می شوند.32 هزار نفر هم در سال های گذشته جذب شده اند.

 

کتاب نونگاشت تا 1400 نخواهیم داشت

 

بطحایی با بیان اینکه حدود 140 میلیون جلد کتاب درسی توزیع می شود گفت: امسال با استقرار پایه دوازدهم کتاب های نونگاشت خاتمه می یابد. کتاب نونگاشت تا 1400 نخواهیم داشت.

 

وی افزود: تامین کاغذ و چاپ این کتاب ها پرهزینه است اگر به نحوی نگهداری شود دانش آموزان دیگر می توانند استفاده کنند. نسخه pdf کتاب ها هم در سامانه بارگذاری شده است.

 

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اعتبارات هزینه های جاری ما، حدود 52 درصد از اعتبارات استانی تخصیص یافته است که عدد قابل توجه ای است. امروز 31 شهریور ماه 97 نسبت به سال گذشته 13 درصد عملکرد ما بهتر بوده است.

 

وی ادامه داد: مطالبات فرهنگیان از سال 1396  که به 1397 آمده است، خرید خدمات، حق الزحمه امتحانات، حق السهم حق التدریس ها است.

 

تخلفات مدارس غیردولتی

بطحایی با اشاره به مدرس متخلف غیر دولتی گفت: 32 مدرسه متخلف که بیش از شهریه تعیین شده گرفته بودند استرداد شهریه داشتند، 17 مدرسه تذکر کتبی گرفته و 3 مدرسه هم مجبور به لغو امتیاز شدیم.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: با مساعدت شورای حقوقی، معلمان حق التدریس غیرموظف با ابلاغ حکمی 24 درصد به حق شغل آنان اضافه می شود که مشروط به این است 6 ساعت حق التدریس داشته باشند.

 

وی درباره برگزاری آزمون استخدامی گفت: فراخوان استخدامی اواخر دی ماه اعلام می شود.

 

 

نظر شما