شناسهٔ خبر: 28227619 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تفکر بسیجی تنها راه نجات کشور در شرایط کنونی است

امام جمعه موقت یاسوج جامعه اسلامی ایران را نیازمند تفکر بسیجی در شرایط کنونی دانست و اضافه کرد: اگر می خواهیم از بن بست های اقتصادی رهایی پیدا کنیم، باید از تفکر بسیجی استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سید امان الله حسینی صدر، امام جمعه موقت یاسوج ظهر امروز (30 شهریور) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان با اشاره به ماه محرم، گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی صدای «یا حسین، یا حسین» در همه جای دنیا طنین انداز شد.

 

وی اظهار امیدواری کرد، در قلب آمریکا، اروپا، پاکستان و اقصی نقاط دنیا این شور به شعور تبدیل و مسائل دنیای اسلام را اصلاح کند.

 

حسینی صدر اظهار داشت: عمل به اسلام و اهداف والای یاران امام حسین (علیه السلام) در کربلا زبانزد دنیا است که از بدو حرکت کاروان تا رسیدن به کربلا، لحظه ای شک به خود راه ندادند.

 

خطیب جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: هرچه محاصره تنگ تر می شد، امام حسین (علیه السلام) و یاران باوفای ایشان مصمم تر می شدند که رهبر باید این گونه باشد.

 

وی با بیان اینکه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی تربیت شده در این مکتب هستند، یادآور شد: می شد که برای آزادی از این محاصره با دشمن صلح کرد، اما امام حسین (علیه السلام) این کار را انجام نداد، بلکه مصمم تر شد.

 

حسینی صدر با اشاره به اینکه وقتی عمق قیام حسینی را بفهمیم با دشمن مذاکره نمی کنیم، اضافه کرد: عاشورا درس هایی دارد که فراموش شدنی نیست و اقتدار یکی از این درس هاست.

 

امام جمعه موقت یاسوج خاطرنشان کرد: نیروی های مسلح ما دوران دفاع مقدس در بدترین شرایط بودند، اما باور کردند که می توانند با دشمن مقابله کنند.

 

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس به این نتیجه رسیدیم که می توانیم در برابر ابرقدرت ها بایستیم، امام راحل فرمود: «ما شاخ ابرقدرت ها را در جنگ شکستیم».

 

حسینی صدر ابراز داشت: فرماندهی این جنگ به عهده یک عالم و مرجع تقلیدی بود که هیچ آشنایی با تجهیزات جنگی نداشت و این عالم فرماندهانی تربیت کرد که کشورهای منطقه را این فرماندهان و تربیت یافتگان اداره می کنند.

 

خطیب جمعه موقت یاسوج گفت: یکی دیگر از برگ های زرین تاریخ ایران، تقسیم مواد اصلی و کمکی مردم در جنگ بود. کدام کشور را سراغ دارید که مردم آن کشور این گونه پشت جبهه رزمندگان خود را حمایت کنند؟.

 

وی با بیان اینکه مبارزه جدی با اسراف گرایی یکی از کارهای مجرب فرهنگی بود که باید به درستی در جامعه تبیین شود، گفت: دیپلماسی داخلی و خارجی دشمن هرچه تلاش کرد نظام جمهوری اسلامی را شکست دهد، نتوانست.

 

حسینی صدر جامعه اسلامی ایران را نیازمند تفکر بسیجی دانست و اضافه کرد: اگر می خواهیم از بن بست های اقتصادی رهایی پیدا کنیم باید از تفکر بسیجی استفاده کنیم، همان گونه که امام راحل فرمود: «اگر تفکر بسیجی بر کشوری طنین انداز شود، چشم بدخواهان از آن دور خواهد شد».

 

امام جمعه موقت یاسوج در ادامه به انتخاب نخست وزیری در عراق اشاره کرد و گفت: در عراق هنوز به این تواقق نرسیده اند که یک نفر را به عنوان نخست وزیر معرفی کنند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه آمریکا در مبارزه جدی با حشد الشعبی است که بیشترین شهید را این گروه داده اند، یادآور شد:حشد الشعبی یعنی همان بسیجیان دوران دفاع مقدس که مخلصانه در برابر دشمن ایستادگی کردند.

 

حسینی صدر گفت: شکست حصر آبادان یکی از برگ های زرین ایران است که امام فرمود:«حصر ابادان باید شکسته شود» و رزمندگان این فرمایش امام را عملی کردند.

نظر شما