شناسهٔ خبر: 28209529 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

گوشی «می ۸ پرو» و «می ۸ لایت» شیائومی معرفی شدند

شیائومی ساعاتی پیش از جدیدترین گوشی‌های هوشمندش یعنی می ۸ پرو و می ۸ لایت با نمایشگری بزرگ از ۶ اینچ و دوربین سلفی با کیفیت رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

شیائومی از دو گوشی می ۸ پرو و می ۸ لایت رونمایی کرد؛ می ۸ پرو ظاهرا قرار است نسخه‌ی بین‌المللی می ۸ اکسپلورر باشد. Xiaomi Mi 8 Pro دارای سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر و حساس به فشار است، این گوشی در کنار موارد یادشده، از سنسور مادون قرمز برای باز کردن قفل گوشی بهره می‌گیرد و در دو مدل جداگانه، یکی با ۶ گیگابایت و دیگری با ۸ گیگابایت رم در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت. 

 

می ۸ پرو شیائومی علاوه‌بر موارد یادشده، به نمایشگر ۶.۲۱ اینچ OLED با وضوح تصویر ۲۲۴۸ × ۱۰۸۰ پیکسل، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵، دوربین اصلی دوگانه با دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و لنزهایی با دیافراگم f/1.8 و f/2.4 در کنار دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی تجهیز شده است.

گوشی های جدید سری می شیائومی,اخبار دیجیتال,خبرهای دیجیتال,موبایل و تبلت می ۸ لایت

 

دومین گوشی معرفی‌شده توسط چینی‌ها، Xiaomi Mi 8 Lite نام دارد که به نمایشگر ۶.۲۶ اینچ LCD تجهیز شده است و برای پردازش تسک‌ها از اسنپدراگون ۶۶۰ بهره می‌گیرد، این گوشی جدید، همچنین دارای دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی، باتری ۳۳۵۰ میلی‌آمپرساعتی و دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی خواهد بود.

 

میت ۸ لایت شیائومی برخلاف می ۸ پرو، در قسمت پشتی‌ از سنسور اثر انگشت معمولی استفاده می‌کند؛ این گوشی قرار است در چهار رنگ آبی، بنفش، نارنجی و زرد عرضه شود. در کنار این‌ها بد نیست بدانید که هر دو گوشی جدید شیائومی قرار است به نسخه‌ی ۸.۱ اوریو از سیستم‌عامل اندروید مجهز می‌شوند. 

گوشی های جدید سری می شیائومی,اخبار دیجیتال,خبرهای دیجیتال,موبایل و تبلت می ۸ پرو

 

پیش‌فروش گوشی‌های جدید شیائومی قرار است امروز (۱۹ سپتامبر مصادف با ۲۸ شهریور) آغاز شود. گفتنی است که مدل تجهیز‌شده به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی می ۸ پرو، برچسب قیمتی ۴۰۰ یورو خواهد داشت. در ضمن، علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت ۵۰ یورو بیشتر، به مدل قوی‌تر آن با ۸ گیگابایت رم دسترسی پیدا کنند؛ عرضه‌ی این گوشی از ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) آغاز می‌شود.

 

شیائومی قصد دارد می ۸ لایت را در سه‌مدل جداگانه عرضه کند؛ مدل نخست دارای ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی خواهد بود؛ مدل دوم از ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد و مدل سوم، به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی تجهیز شده است؛ این سه مدل به‌ترتیب دارای قیمتی معادل ۱۷۵، ۲۱۰ و ۲۵۰ یورو خواهند بود. در نهایت گفتنی است که عرضه‌ی می ۸ لایت از روز ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) آغاز خواهد شد.

 

شما در ادامه می‌توانید مشخصات فنی دو گوشی شیائومی می ۸ پرو و می ۸ لایت را در جدول زیر مشاهده کنید:

 

 

 

 

 

 

نظر شما