شناسهٔ خبر: 28206203 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

النجباء: تحریم های آمریکا تاثیری بر مقاومت عراق نخواهد داشت

بغداد – ایرنا – سخنگوی گروه مقاومت اسلامی جنبش 'النجباء' به ریاست شیخ 'اکرم الکعبی' در واکنش به تحریم هایی که قرار است آمریکا بر دو گروه مقاومت اسلامی النجباء و عصائب اهل الحق اعمال کند تاکید کرد که این تحریم ها بر گروه های مقاومت اسلامی عراق بی اثر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'هاشم الموسوی' روز چهارشنبه به خبرگزاری 'المعلومه' عراق گفته است: النجباء و همه گروه های مقاومت اسلامی در عراق هیچ ارتباطی - از دور یا نزدیک - با واشنگتن ندارند و فاقد هرگونه تعامل تجاری با آمریکا هستند و برهمین اساس سیاست تحریم ها یک گام از پیش شکست خورده و فاقد اهمیت است.
وی خاطرنشان ساخته است که آمریکا تمام تلاشش را می کند تا گروه های مقاومت اسلامی را در عراق گاه به بهانه وابستگی به ایران و یا گاه ادعای ارسال موشک های بالستیک ایرانی به عراق زمین گیر کند.
وی یکی از اهداف اقدامات خصمانه آمریکا علیه گروه های مقاومت اسلامی در عراق را انتقام از آنها به خاطر پیروزی های چشمگیرشان علیه گروه های تروریستی متحد امریکا در سوریه و عراق عنوان کرده است.
الموسوی تاکید کرده است که اعمال تحریم علیه گروه های مقاومت اسلامی بخشی از سلسله سیاست های خصمانه آمریکا علیه ملت عراق از 2003 تا به امروز است.
در واکنش به تحریم های جدید آمریکا که گفته می شود قرار است کنگره آمریکا امروز چهارشنبه بر النجباء و عصائب اهل الحق (شیخ قیس الخزعلی) اعمال کند، یکی از نمایندگان زن در پارلمان عراق نیز تاکید کرد که این تحریم ها فاقد هرگونه ارزشی است.
'انتصار الموسوی' از فراکسیون 'الفتح' (نزدیک به الحشد الشعبی) در بیانیه ای گفته است که تحریم های جدید بخشی از اقدامات انتقام جویانه محور خلیجی – آمریکایی علیه حامیان مقاومت در منطقه است.
وی در واکنش به اقدامات خصمانه آمریکا علیه گروه های مقاومت اسلامی در عراق خاطرنشان ساخته است که اولویت عراق در مرحله سیاسی پیش رو، تلاش برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است.
الموسوی تاکید کرد که مقاومت اسلامی در عراق و عموم منطقه از حیث سیاسی و عقیدتی بر آمریکا و متحدانش پیروز شده و رویکرد واشنگتن برای اعمال تحریم بر گروه های مقاومت اسلامی فاقد ارزش و باعث عزم بیشتر این گروه ها در مبارزه با تروریسم می شود.
طرح قراردادن دو گروه مقاومت اسلامی النجباء و عصائب اهل الحق در فهرست تروریسم را کنگره آمریکا در 4 خرداد گذشته بعد از پیروزی چشمگیر گروه های مقاومت اسلامی در انتخابات 22 اردیبهشت ماه گذشته پارلمان عراق اتخاذ کرده است.
گروه مقاومت عصائب اهل الحق که در انتخابات گذشته تنها یک کرسی در پارلمان داشت، در این دوره از پارلمان 15کرسی به دست آورد و گزارش ها حاکیست که بخشی از اعمال تحریم های واشنگتن علیه گروه های مقاومت اسلامی درعراق، برای جلوگیری از اعطای نقش سیاسی گسترده به این گروه ها در دولت جدید و روند جاری سیاسی این کشور عنوان شده است.
با وجود فشار گسترده آمریکا در این دوره از انتخابات پارلمانی عراق برای اثر گذاری در تشکیل دولت جدید، اما جریان های سیاسی عراق تاکنون برخلاف میل واشنگتن عمل کرده امری که باعث عصبانیت کاخ سفید شده است.
خاورم *4*353*380*

نظر شما