شناسهٔ خبر: 28191647 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

هوامی از دستبند Health Band 1S و نخستین تراشه پوشیدنی هوش مصنوعی رونمایی کرد

میلاد میرکانی / androidheadlines

صاحب‌خبر -

هوامی، برند زیرمجموعه‌ی شیائومی روز گذشته از طریق شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو، علاوه بر رونمایی از ساعت هوشمند جدید Amazfit Verge، دستبند تناسب اندام Health Band 1S و نخستین تراشه‌ی پوشیدنی مبتنی بر هوش مصنوعی Huangshan No. 1 را نیز معرفی کرد. سیستم روی تراشه‌ی جدید هوامی که تا پیش از ۲۰۱۹ عرضه نخواهد شد، از یک ماژول کم‌مصرف حسگر همیشه روشن، رم ایستا (SRAM) مجتمع و فرکانس ۲۴۰ مگاهرتز بهره می‌گیرد. این تراشه با طراحی جدید خود قصد دارد پردازش هوش مصنوعی داخلی را در سطح ساعت هوشمند امکان‌پذیر کند.

Health Band 1S

Health Band 1S یک دستبند پوشیدنی مجهز به گواهی IP67 با حسگرهای کم‌مصرف برای شمارش گام، اندازه‌گیری دیگر موارد و همچنین حسگر نوار قلب (ECG) برای تشخیص اختلالات در ضربان قلب است. باتری ۹۵ میلی‌آمپر ساعتی این دستبند می‌تواند انرژی لازم برای حداکثر ۷ روز استفاده را تامین کند و نمایشگر ۱.۴۲ اینچی OLED آن با میزبانی از حسگرها و بدون بند تنها ۱۰ گرم وزن دارد. همچنین بلوتوث نسخه‌ی ۴ اتصال به گوشی هوشمند را از طریق اپلیکیشن‌های موبایل فراهم می‌کند. دستبند جدید Huami با تمام این ویژگی‌های کاربردی با قیمت ۱۰۱ دلار قابل خریداری است.

Huami Wearable Chip

هوامی پیش از این هرگز تجربه‌ی ساخت سیستم روی تراشه‌ی اختصاصی برای دستگاه‌های پوشیدنی را نداشت. به همین دلیل تا زمانی که تراشه‌ی جدیدش به‌همراه ساعت‌ها و دسبتندهای هوشمند در نیمه‌ی نخست سال آینده عرضه نشود، مشخصات روی کاغذ آن و ادعای شرکت سازنده قابل تایید نخواهند بود. اما این به معنی عدم تاثیرگذاری تراشه‌ی جدید هوامی روی بازار نیست. پوشیدنی‌ها به‌طور کلی در زمینه‌ی پردازش متکی به کوالکام هستند و ظهور یک رقیب جدید می‌تواند منجر به بروز تغییر و تحول و گوناگونی در بازار آن‌ها شود و میزان فروش این قبیل محصولات را در مناطقی که محبوبیت پایینی دارند، بهبود بخشد.

برچسب‌ها:

نظر شما