شناسهٔ خبر: 28186352 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیکر چهار شهید گمنام در مازندران آرام گرفت

ساری- ایرنا- پیکر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز سه شنبه همزمان با هشتمین روز از ماه محرم الحرام در شهرهای نکا و تنکابن استان مازندران تشییع و به خاک سپرده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیکر 2 تن از شهدای گمنام دفاع مقدس صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان نکا در شرق مازندران از مقابل ساختمان سپاه ناحیه تشییع و در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان به خاک سپرده شد.
آیین وداع با این شهدای گمنام هم شب و روز گذشته با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان در روستاهای مختلف رمدان خیل بخش هزارجریب، روستای گلبستان بخش مرکزی و بوستان شهدای گمنام شهر نکا برگزار شده بود.
همچنین صبح امروز پیکر مطهر2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس هم با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان تنکابن در غرب مازندران تشییع و به خاک سپرده شد.
در این آیین معنوی ، مردم عزادار تنکابن با سر دادن شعار های' الله اکبر، لا اله الا الله ، محمد رسول الله و علی ولی الله ' پیکرهای مطهر این شهدای والامقام را بر روی دستان خود تشییع کردند.
پیکر مطهر این دو شهید گمنام 21 و 25 ساله که در عملیات‌های کربلای 4 و 6 به شهادت رسیده بودند پس از تشییع از مصلی شهید بهشتی در جایگاه ابدیشان در پارک مادر تنکابن به خاک سپرده شد.
آیین وداع با این شهدای گمنام هم شب گذشته با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان دستگاههای اجرایی تنکابن در مصلی شهید بهشتی این شهرستان برگزار شده بود.
شهرستان تنکابن در این مرحله میزبان چهار شهید گمنام است و قرار است پیکر 2 شهید دیگر طی روزهای آینده در شهر شیرود تشییع و به خاک سپرده شود.
استان مازندران در ماه محرم امسال میزبان پیکر 9 شهید گمنام بوده است که مراسم تشییع جنازه دستجمعی آنها دیروز دوشنبه در شهر ساری مرکز مازندران برگزار شد.
پیکر این شهیدان روز یکشنبه هفته جاری از مسیر شهرستان سوادکوه وارد مازندران شد و پس از استقبال و تشییع باشکوه در شهر زیراب و پلسفید، به بابل به عنوان بزرگ ترین شهرستان استان انتقال یافت تا مراسم واع دستجمعی در حسینیه عاشقان ثارالله این شهر برگزار شود.
بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پیکر چهار شهید گمنام امروز در نکا و تنکابن تشییع و به خاک سپرده شد، پیکر یک شهید به قائمشهر انتقال یافت تا پس از تشییع در آن شهرستان به خاک سپرده شود. پیکر 2 شهید هم قرار است در شهر شیرود در غرب استان تشییع و به خاک سپرده شود و پیکر 2 شهید گمنام باقی مانده هم به ستاد مرکزی سپاه کشور در تهران بازگردانده می شود.
شهید گمنامی که قرار است در حوزه محمدیه قائمشهر خاکسپاری شود ، 18 ساله است و در عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسید.
2 شهید گمنامی که پیکرهایشان در دانشگاه آزاد نکا دفن شده است، 25 و 18 ساله هستند که به ترتیب در عملیات والفجر 8 منطقه عملیاتی ام الرصاص و عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسیدند.
همچنین 2 شهید گمنام 21 و 25 ساله که در عملیات های کربلای 6 در سومار و کربلای چهار در ام الرصاص به شهادت رسیدند در شهر تنکابن دفن شدند.
شهر شیرود نیز میزبان 2 شهید گمنام است که 24 و 20 ساله هستندن و در عملیات های والفجر 8 و کربلای 4 به درجه شهادت نائل آمدند.
تاکنون 310 شهید گمنام در 105 نقطه استان مازندران خاکسپاری شده‌اند که با ورود این تعداد از شهدا ، مازندران میزبان 317 شهید گمنام خواهد شد.
مازندران 10 هزار و 400 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که بیشتر این شهدا در لشکر عملیاتی 25 کربلا خدمت می کردند.
نخستین بار در سال 74 پیکر مطهر شهدای گمنام در جزیره ابوموسی به خاک سپرده شد و پس از آن بود که این رسم خوشایند به دانشگاه‌ها و مراکز مختلف علمی، آموزش و تحقیقاتی راه یافت.
هم اکنون در 130 نقطه کشور شهدای گمنام به خاک سپرده شده‌اند و بیش از یکهزار نقطه در کشور نیز در انتظار تدفین شهدای گمنام است.
1888/1654

نظر شما