شناسهٔ خبر: 28169630 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

عزاداران حسینی پیکر ۲۸ شهید دفاع مقدس را در ۴ استان تشییع کردند

صاحب‌خبر -
 

سرویس شهرستانها: پیکرمطهر شهدای دفاع مقدس باحضورپرشور عزاداران حسینی در۴ استان تشییع شد. ‏

پیکر مطهر شهید جمشید صیادی از شهدای تازه شناسایی دوران دفاع مقدس در عملیات تفحص شهدا در آیینی باشکوه با حضور مسئولان و جمع زیادی از مردم الوند قزوین در این شهر تشییع و خاکسپاری شد.مراسم تشییع پیکر این شهید دوران دفاع مقدس با حضور آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، رضا گروسی فرماندار البرز و جمع زیادی از مردم به‌ویژه خانواده معظم شهدا و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

پس از انجام آیین تشییع، پیکر مطهر این شهید در گلزار شهدای الوند مرکز شهرستان البزر استان قزوین به خاک سپرده شد.

شهید جمشید صیادی، سوم بهمن ۱۳۴۴ در روستای گلجه از توابع شهر ابهر استان زنجان به دنیا آمد. این شهید بزرگوار به عنوان سرباز ارتش در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافت و بیستم بهمن ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ در شلمچه به شهادت رسید و تا ۳۳ سال اثری از پیکر او بدست نیامد.

کهن شهر تبریز دیروز میزبان پیکر مطهر ۹ شهید گمنام دفاع مقدس بود؛ یوسفان گم گشته‌ای که با آمدن شان، چشمان یعقوب‌های چشم به راه را نورانی کردند. مردم ولایی و انقلابی تبریز پیکرهای مطهر ۹ شهید گمنام تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس را روی دستان خود از مقابل مصلی امام خمینی‌(ره) تا میدان ساعت تبریز تشییع کردند.‏

این مراسم با حضور پرشور مردم شهیدپرور تبریز، از کودک و جوان گرفته تا مادران و پدرانی که اکنون گرد پیری بر چهره‌هایشان نشسته و با عصا یا صندلی‌های تاشو به دست برای تشییع پیکر پاک این عزیزان خود را به مصلی تبریز رسانده بودند، با شکوه تمام برگزار شد.

دراین مراسم وداع باشکوه که با عزای حسینی در هم آمیخته بود، پدران و مادرانی را می‌دیدی که خود چشم انتظار بوی پیراهن یوسفشان هستند و با امید بازگشت پیکر فرزندشان به خاک میهن نفس می‌کشند. در اهواز هم پیکرهای پاک و مطهر ۹ شهید گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس با حضور پر شور مردم این شهر تشییع شد.

مردم ولایی و انقلابی اهواز پیکرهای مطهر این شهدا را بر روی دستان خود از مقابل حسینیه عاشقان ثارالله تا میدان شهدا و فرمانداری اهواز تشییع کردند.شهدای گمنام در مقطع سنی ۱۷ تا ۲۳ ساله و در مناطق ام ‌‌الرصاص، بوارین و جزیره مجنون اخیرا تفحص شده‌اند که در روزهای آینده در شهرستان‌‌های مختلف به خاک سپرده خواهند شد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: ملت ایران در مقابل دشمنان ظالمی که چشم طمع به این کشور دارند، تسلیم نخواهد شد. سردار حسن شاهوار پور با اشاره به این‌که روزی دشمن بعثی برای نابودی خانه و کاشانه این ملت تا پشت دروازه‌های اهواز جلو آمده بود، اظهارداشت: شهدا رفتند تا این کشور قهرمان داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر رشادت‌های این شهدا نبود، دشمنان نظام جمهوری اسلامی قصد داشتند تا ملت ایران را باز هم اسیر اسرائیل کودک کش و آمریکای جنایتکار کنند.

این فرمانده ارشد نظامی در استان خوزستان با تاکید بر این‌که همه مردم باید از وظایف خود در قبال شهدا آگاه باشند، اضافه کرد: داشتن بصیرت و مقاومت در برابر ظلم از جمله این وظایف است. او با اشاره به این‌که رزمندگان و شهدا در تمام طول هشت سال دفاع مقدس روز و شب و در گرمای خوزستان از خاک کشور دفاع کردند، گفت: ایثارگری و رشادت رزمندگان و شهدا برای همیشه بین ملت ایران ماندگار و جاودان می‌ماند.

پیکر ۹ کبوتر سبکبال روزهای خیبری این سرزمین که قدم به آستان استان علوی مازندران گذاشتند، پس از میزبانی عاشقانه مردم سوادکوه و بابل، مهمان آسمان ابری ساری شد تا مرثیه عشق به اباعبدالله‌الحسین(ع) در این نقطه تکمیل شود. این لاله‌های گمنام با استقبال مسئولان و عزاداران حسینی از میدان شهدای ساری تا گلزار شهدای امامزاده یحیی (ع) تشییع و برای خاکسپاری عازم نقطه‌هایی از این استان شدند.

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده پیکر یکی از شهدا در قائمشهر و ۲ شهید در شهر شیرود، ۲ شهید در تنکابن و ۲‌شهید نیز در دانشگاه آزاد اسلامی نکا به خاک سپرده می‌شود. پیکر ۲ شهید دیگر نیز به ستاد مرکزی سپاه کشور در تهران باز خواهد گشت.شهید گمنامی که قرار است در حوزه محمدیه قائمشهر خاکسپاری شود، ۱۸ ساله است و در عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسید.

۲ شهید گمنام نیز که در دانشگاه آزاد نکا تدفین می‌شوند به ترتیب ۲۵ و ۱۸ ساله هستند که در عملیات والفجر ۸ منطقه عملیاتی ام الرصاص و عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسیدند. همچنین ۲ شهید گمنام ۲۱ و ۲۵ ساله که در عملیات کربلای ۶ در سومار و کربلای۴ در ام الرصاص به شهادت رسیدند در شهر تنکابن دفن خواهند شد. شهرستان شیرود نیز میزبان ۲ شهید گمنام است که ۲۴ و ۲۰ ساله بودند و در عملیات والفجر ۸ و کربلای ۴ به درجه شهادت نائل آمدند.

نظر شما