شناسهٔ خبر: 28161778 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

450 بقعه متبرکه اصفهان پذیرای عزاداران حسینی است

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود امسال همزمان با فرا رسیدن روز تاسوعا و عاشورای حسینی بیش

صاحب‌خبر - حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود امسال همزمان با فرا رسیدن روز تاسوعا و عاشورای حسینی بیش از 500 هزار زائر و عزادار حسینی در قالب هیات های مذهبی و دسته جات عزاداری در بقاع متبرکه محافل عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین برپا کنند.
وی افزود: همچنین نماز ظهر روز تاسوعا و عاشورا نیز با حضور خیل عظیم عزاداران امام حسین(ع) در جوار بقاع متبرکه و امام زادگان برپا می شود.
حجت الاسلام روان افزود: با توجه به جایگاه رفیع بقاع متبرکه و امام زادگان عظیم الشان در مذهب شیعه و توسعه معارف دینی و مذهبی همواره و همه ساله در ایام مختلف و در مناسبت های گوناگون مذهبی این اماکن متبرکه در برگزاری برنامه های فرهنگی محور اصلی هستند.
وی افزود: امسال نیز در قالب طرح بصیرت عاشورایی ویژه برنامه های مختلفی با حضور بیش از 345 مبلغ بومی و اعزامی در 344 بقعه متبرکه و امام زاده از آغاز ماه محرم در جوار آستان مقدس این اماکن متبرکه در حال اجرا است و تا پایان ماه محرم نیز ادامه دارد.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود : از آغاز ماه محرم تاکنون ویژه برنامه لبیک یا حسین، شیرخوارگان حسینی و احلی من العسل در قالب طرح بصیرت عاشورایی به همراه پیوست های فرهنگی این برنامه ها شامل برپایی خیمه های معرفت، پاسخگویی به مسائل شرعی، ایستگاه همه واقف باشیم، چند رسانه ای، مشاوره خانواده در جوار حرم مطهر بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر استان برگزار شده است.
حجت الاسلام روان به برگزاری این برنامه ها در کنار مراسمی همچون رهروان زینبی، منشور عزت در کاخ ذلت و لبیک یا رسول الله تا پایان ماه صفر اشاره کرد.
در استان اصفهان بیش از 15 هزار موقوفه به ثبت رسیده که شامل مساجد، حسینیه ها، تکایا، حوزه های علمیه، بیمارستان ها، دارالشفاها ، دارالقرآن ها و موقوفه های منفعتی است.
همچنین در استان اصفهان 718 بقعه امام زاده به ثبت رسیده است.
6994/ 6022
انتهای پیام

نظر شما