شناسهٔ خبر: 28161456 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گشایش کتابخانه دیجیتال موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از گشایش کتابخانه دیجیتال این موزه در هفته دفاع مقدس خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،​ جعفری در نشست خبری و در تشریح برنامه های دفاع مقدس گفت: کتابخانه دیجیتال با بیش از هزار عنوان کتاب افتتاح خواهد شد که حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز می توانند از آن استفاده کنند.
وی همچنین رونمایی از 10 عنوان کتاب جدید را از دیگر برنامه های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس اعلام کرد و افزود:​ همچنین در چهارم مهرماه از سردیس خانم دباغ، بانوی مجاهد و مبارز رونمایی می شود.
مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت:​ در چهارم مهر که روز جهانی صلح است مراسم ویژه ای با موضوع صلح برگزار خواهیم کرد چرا که دکترین جمهوری اسلامی دکترین جنگ نیست و ما هیچ زمان به هیچ کشوری تهاجم نکردیم بلکه از خود دفاع کردیم.
جعفری برگزاری شعر افلاکیان با حضور شاعران پیشکسوت و جوان در هفتم مهر را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس بیان کرد و افزود: انجمن شعر شاعران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در این هفته آغاز به کار خواهد کرد.
وی همچنین از آغاز به کار انجمن نویسندگان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در آینده ای نزدیک خبر داد.
مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح گروه تحریریه و تلویزیونی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نام سرو، گشایش پرتال موزه، گشایش میدان سلام با هدف ادای احترام مقامات داخلی و خارجی به شهدا، گشایش مجموعه زیپلاین که مجموعه ای ورزشی برای آمادگی جسمانی و ورزش های رزمی است، برگزاری شش برنامه ویژه تحت عنوان سروستان در پردیس سوسنگرد را از جمله برنامه های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس بیان کرد.
جعفری برگزاری 10 شب تعزیه خوانی در پردیس سوسنگرد و محوطه مسجد جامع خرمشهر در دهه دوم محرم، مراسم بزرگ آیینی و تعزیه خوانی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران، چاپ و ارائه نخستین شماره نشریه فرهنگی - هنری سرو با رویکرد تخصصی به موزه داری و حوزه های فرهنگی - هنری را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس ذکر کرد و گفت:​سه نمایشگاه در گالری فکه موزه که یکی عکس های دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، عکس های عاشورایی،​ آثار خوش نویسان معاصر را به مناسبت هفته دفاع مقدس خواهیم داشت که این سه نمایشگاه تا پایان مهر ماه ادامه دارد.
وی کرسی های روایتگری با حضور فرماندهان نیروهای مسلح،​ نقد فیلم های دفاع مقدس، برگزاری 40 سال هنر و ادبیات انقلاب با حضور نخبگان حوزه دفاع مقدس،​ را از دیگر برنامه های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر شمرد.
مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همچنین به برنامه های سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس کشور اشاره کرد و گفت:​ رونمایی از کتاب کارگردانان دفاع مقدس که جلد نخست آن به ابراهیم حاتمی کیا اختصاص دارد، رونمایی از کتاب فرهنگ جامع سینمای دفاع مقدس که فرهنگنامه فیلم های سینمایی حوزه دفاع مقدس در طول 40 سال ​انقلاب اسلامی است، رونمایی از جلد پنجم تئاتر دفاع مقدس و رونمایی از مجموعه کتاب های چشم و چراغ که مربوط به والدین شهدا و اختصاص به استان گلستان و شهرستان دماوند دارد از برنامه های سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس است.
جعفری برگزاری نمایشگاه عکس عاشورایی، تهیه مستند هر عاشقانه، تهیه مستند شهید گمنام، پخش برنامه 40 شاهد که از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد و رونمایی از کلیپ 40 فجر شکوه را از دیگر برنامه های این سازمان بیان کرد و افزود:​ فراخوان دومین جشنواره فیلم های کوتاه حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با نام رسام، فراخوان سومین جشنواره ملی فانوس و فراخوان دومین رزمواره مدافعان حرم از دیگر برنامه های این سازمان در هفته دفاع مقدس خواهد بود.
 

نظر شما