شناسهٔ خبر: 27893700 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

افتتاح بخش ERCP در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل

روزنامه جوان

بخش ERCP برای اولین بار در استان و با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در بیمارستان امام‌خمینی (ره) اردبیل افتتاح و راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آئین افتتاح این بخش درمانی، مسئله سلامت را حیاتی‌ترین مسئله جامعه برشمرد و افزود: تأمین سلامت بزرگ‌ترین وظیفه‌ای است که بر گردن دولتمردان هست و در این باب، درمان و پیشگیری از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.
آیت الله سیدحسن عاملی در خصوص تهدید سلامت جامعه از سوی برخی افراد سودجو تصریح کرد: عاملانی که باعث می‌شوند سلامتی مردم به خطر بیافتد به هیچ عنوان قصور آن‌ها قابل گذشت نیست.
وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور در زمینه پزشکی و درمانی متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ اقتدار علمی و تحقیقاتی و پزشکی از نظر توانمندی جزو قدرت‌های برتر دنیا است و جایگاه ویژه‌ای در بین کشور‌های قدرتمند پزشکی دارد.
عاملی اضافه کرد: استان اردبیل به لحاظ همسایگی با کشور آذربایجان، پذیرای گردشگران سلامت است و در این خصوص شایسته است تجهیزات و امکانات زیادی برای استان مهیا شود تا ضمن بهره‌مندی مراجعان سایر استان‌های همجوار و هم استانی‌ها از برکات آن‌ها در بخش توریسم درمانی گام‌های شایسته‌ای برداشته شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز افزود: بکارگیری این دستگاه پیشرفته تشخیصی درمانی تحت نظارت مستقیم فوق تخصص گوارش گامی ارزشمند در جهت خودکفایی استان و کاهش آمار اعزام بیماران به سایر استان‌ها می‌باشد.
قدرت اخوان اکبری در توضیح کارکرد این دستگاه تأکید کرد که دستگاه ERCP برای اولین بار در استان راه‌اندازی می‌شود و با بهره‌برداری از آن برداشتن سنگ انتهای مجرای صفراوی، مشترک با روش اندوسکوپی و فلوروسکوپی بدون نیاز به عمل جراحی باز برای نخستین بار در استان میسر شد.

نظر شما