شناسهٔ خبر: 27896319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

راه اندازی بخش ERCP برای اولین بار در استان اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از راه اندازی بخش ERCP برای اولین بار در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از سبلان ما، اخوان اکبری صبح امروز در آئین بهره برداری و افتتاح دستگاه در بیمارستان امام خمینی اردبیل ERCP اظهار داشت: بکارگیری این دستگاه پیشرفته تشخیصی _درمانی تحت نظارت مستقیم فوق تخصص گوارش گامی ارزشمند در جهت خودکفایی استان اردبیل و کاهش آمار اعزام بیماران به سایر استان‌ها می‌باشد.

وی تصریح کرد: دستگاه ERCP برای اولین بار در استان اردبیل راه اندازی و با این روش، برداشتن سنگ انتهای مجرای صفراوی، مشترک با روش اندوسکو‌پی و فلور‌وسکوپی بدون نیاز به عمل جراحی باز برای نخستین بار در استان اردبیل میسر شد و موضوع اعزام بیماران برای دریافت این خدمات به خارج از استان خاتمه پیدا کرد که زحمات و هزینه‌های زیادی را به بیماران تحمیل می‌کرد.

وی افزود: دستگاه ERCP با اعتبار بالغ بر 12 میلیارد ریال در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اردبیل به بهره برداری رسید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این افتتاح، ضمن تقدیر از مدیریت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ارائه خدمات درمانی مطلوب به مراجعین، از مسئولین بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل به لحاظ کسب رتبه برتر در جشنواره مدیریت منابع و مصارف وزارت بهداشت تجلیل کرد و گفت: مسئله سلامت، حیاتی ترین مسئله جامعه است و تأمین آن بزرگترین وظیفه‌ای است که بر گردن دولتمردان هست و در این باب، درمان و پیشگیری از اولویت ویژه ای برخوردار است.

آیت الله سید حسن عاملی اظهار داشت: عاملانی که باعث می‌شوند سلامتی مردم به خطر بیافتد به هیچ عنوان قصور آنها قابل گذشت نیست.

وی بیان داشت: ضروری‌ترین وظیفه دولت تأمین سلامت آحاد جامعه است و به حمدالله دولت تمام تلاش خود را در این زمینه به کار برده است و با اجرای طرح تحول سلامت در کشور و در استان اردبیل شاهد گسترش خدمات درمانی روز افزون هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ اقتدار علمی و تحقیقاتی و پزشکی از نظر توانمندی جزو قدرت‌های برتر دنیا است و جایگاه ویژه‌ای در بین کشورهای قدرتمند پزشکی دارد.

آیت الله عاملی ادامه داد: استان اردبیل به لحاظ همسایگی با کشور آذربایجان، پذیرای میهمانان خارجی به مراکز درمانی استان است و در این خصوص شایسته است تجهیزات و امکانات زیادی برای استان مهیا شود تا ضمن بهره‌مندی مراجعین سایراستان های همجوار و هم استانی‌های عزیز از برکات آنها در بخش توریسم درمانی گام‌های شایسته ای برداشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما