شناسهٔ خبر: 27761626 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

خدمات درمانی در مناطق زلزله زده تا اول دی به صورت رایگان ارائه شد

دکتر محمودرضا مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارائه خدمات درمانی در مناطق روستایی با دفترچه بیمه سلامت همگانی با فرانشیز پنج درصد و در

صاحب‌خبر - دکتر محمودرضا مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارائه خدمات درمانی در مناطق روستایی با دفترچه بیمه سلامت همگانی با فرانشیز پنج درصد و در مناطق شهری با 10 درصد ارائه می شود و دیگر رایگان نیست.
وی با بیان اینکه از 21 آبان زمان وقوع زلزله تا اول دی امسال تمام خدمات درمانی در مناطق زلزله زده به صورت رایگان ارائه می شد، گفت: براساس تصمیم وزارت بهداشت این خدمات اکنون به روال قبل از زلزله برگشته است.
وی اظهار کرد: پیگیری و ارائه درمان همه مصدومان زلزله که قبلا به بیمارستان مراجعه کرده اند اکنون رایگان است.
به گفته او، مصدومان زلزله در صورت مراجعه مجدد به مراکز درمانی خدمات پزشکی به آنان به صورت رایگان ارائه می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه دفترچه بیمه سلامت در سطح استان قابل قبول و پذیرش می شود، گفت: این دفترچه برای ویزیت سرپایی و پاراکلینیک قابل قبول است.
به گفته او همچنین دفترچه بیمه سلامت همگانی در تمام بیمارستان های وزارت بهداشت پذیرفته می شود اما بیمارستان های خصوصی این دفترچه را نمی پذیرند.
وی اضافه کرد: همچنین بیمارستان های وابسته به سپاه، ارتش و دیگر بخش ها با تعرفه متفاوت مابین بیمارستان های وزارت بهداشت و مراکز خصوصی دفترچه بیمه سلامت همگانی را می پذیرند.
به گفته او، بیمه سلامت غیر از بیمه سلامت همگانی مانند بیمه های کارمندی نیز در مراکز درمانی خصوصی پذیرفته می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به نرخ ویزیت پزشکان در استان با دفترچه بیمه سلامت همگانی نیز اشاره کرد و گفت: ویزیت پزشک عمومی 33 هزار ریال، متخصص 42 هزار ریال، روانپزشک 50 هزار ریال، پزشک فوق تخصص 50 هزار ریال و فوق تخصص روانپزشکی نیز 60 هزار ریال است.
دکتر مرادی سهم بیمار در خدمات آزمایشگاه و رادیولوژی (سرپایی ) را 25 درصد، سهم بیمه را 70 درصد و سهم یارانه را پنج درصد اعلام کرد.
وی در مورد خدمات سرپایی نوار قلب، تست ورزش، اندوسکوپی، اکوکاردیوگرافی، کولونوسکوپی و سایر موارد نیز گفت: در این بخش نیز سهم بیمار 20 درصد، سهم بیمه 70 درصد و 10 درصد نیز سهم یارانه است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی**انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام

نظر شما