شناسهٔ خبر: 23557790 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پیگیری و ارائه درمان همه مصدومان زلزله کرمانشاه رایگان است

R41380/P1486/S6,68/CT12

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: پیگیری و ارئه درمان همه مصدومان زلزله که قبلا به بیمارستان مراجعه کرده‎اند، رایگان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه و به نقل از روابط‎عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، محمودرضا مرادی با بیان اینکه تمام خدمات از قبیل درمان، دارو و دیگر موارد در مناطق زلزله‎زده استان تا اول دی ماه رایگان بود و از اول دی ماه این خدمات به روال قبل از وقوع زلزله برگشته است، اظهار داشت: پیگیری و ارائه درمان همه مصدومان زلزله که قبلا به بیمارستان مراجعه کرده‎اند، اکنون رایگان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از 21 آبان و زمان وقوع زلزله تا اول دی ماه امسال تمام خدمات درمانی در مناطق زلزله‎زده به‎صورت رایگان ارائه می‎شد و براساس تصمیم وزارت بهداشت این خدمات اکنون به روال قبل از زلزله برگشته است، گفت: ارائه خدمات درمانی در مناطق روستایی با دفترچه بیمه سلامت همگانی با فرانشیز پنج درصد و در مناطق شهری با 10 درصد ارائه می‎شود و دیگر رایگان نیست.

مرادی از پذیرش دفترچه بیمه سلامت در سطح استان برای ویزیت سرایی و پاراکلینیک خبر داد و افزود: همچنین دفترچه بیمه سلامت همگانی در تمام بیمارستانهای وزارت بهداشت پذیرفته می‎شود اما بیمارستانهای خصوصی این دفترچه را نمی‎پذیرند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت غیر از بیمه سلامت همگانی مانند بیمه‎های کارمندی نیز در مراکز درمانی خصوصی پذیرفته می‌شود، عنوان کرد: بیمارستانهای وابسته به سپاه، ارتش و دیگر بخشها با تعرفه متفاوت مابین بیمارستانهای وزارت بهداشت و مراکز خصوصی دفترچه بیمه سلامت همگانی را می‎پذیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: با دفترچه بیمه سلامت همگانی در استان نرخ  ویزیت پزشک عمومی 33 هزار ریال، متخصص 42 هزار ریال، روانپزشک 50 هزار ریال، پزشک فوق تخصص 50 هزار ریال و فوق تخصص روانپزشکی نیز 60 هزار ریال و سهم بیمار در خدمات آزمایشگاه و رادیولوژی (سرپایی ) 25 درصد، سهم بیمه 70 درصد و سهم یارانه پنج درصد است.

مرادی اظهار کرد: خدمات سرپایی نوار قلب، تست ورزش، اندوسکوپی، اکوکاردیوگرافی، کولونوسکوپی و سایر موارد نیز در این بخش سهم بیمار 20 درصد، سهم بیمه 70 درصد و 10 درصد نیز سهم یارانه است.

انتهای پیام/

نظر شما